Extra toalett eller sommarstuga - vi kommer inte överens
Bakgrunden är följande: för ett år sen ärvde jag och mannen en stugor precis vid en stor sjö i ett arvskifte. Vi löste i samband med detta ut mannens syskon med en halv miljon sammanlagt. Mannen var väldigt drivande i detta, jag lite mer restriktiv. Stugan är hans barndomsparadis trots att stugan har fått förfalla och behöver rivas. På tomten finns oxe en nybyggd friggebod som vi hittills bott i.
Privat äger vi också en villa där vi bor med våra två barn, en pojke på snart elva och en dotter på sex. Dessutom är jag gravid igen så snart kommer en liten person till. Villan vi bor i har bara ett badrum samt ett litet rum på övervåningen där bara finns ett handfat. Redan nu är det bökigt för nån blir alltid toanödig när man står i duschen eller vill kissa just när man lagt i rengöringsmedel i toan. I flera års tid har vi pratat om att installera tog uppe, ett stort jobb eftersom det inte finns rör för detta.
Problemet är att nu hinner vi spara pengar till ett av våra projekt innan bebis kommer och vi måste hålla igen. Och vi kan inte ens diskutera saken utan att mannen blir arg och irriterad för att han tycker att det är fullständigt självklart att vi ska prioritera att bygga en större stuga. Och jag tycker en toa till då . Vi klarar, enligt mig, några år till i friggeboden men knappast utan toa till när vi snart har en tonåring och snart är fem personer. Problemet är mannens totala känslomässiga bindning till platsen. Jag vet inte hur vi ska lösa detta? Borde jag ge med mig?