Inlägg från: Semesterfamiljen |Visa alla inlägg
  • Semesterfamiljen

Konstigaste bröllopet någonsin

nnnnnnnn skrev 2016-02-02 14:23:37 följande:

Nej, hon fick bara migrän akut. Sådan som man blir helt däckad av och spyr mm.

Och det var före maten, så det var innan hon druckit någon alkohol alls, så behöver ingen spekulera i det heller.

Hon kom tillbaka efter några timmar, då hon tagit tabletter och sovit ett tag. Givetvis ville hon vara med på festen!

Men vad göra när man inte kan se ordentligt och spyr av smärta?

Stackars, stackars brud. Vad tråkigt att bli så dålig på sitt eget bröllop.

Det underligaste bröllopet jag har varit på var när toastmastern meddelade oss gäster att när hon ringde i sin lilla klocka skulle vi alla skratta så mycket vi orkade. Oavsett om det var något roligt eller inte. Till slut skrattade folk åt henne istället då hon var riktigt seriös på att "göra ett bröllop med mycket skratt" för brudparet.
  • Semesterfamiljen
    Anonym (Konstigt) skrev 2016-02-02 13:53:09 följande:

Hahaha. Förlåt. Men var bruden en tönt? Eller en sån här brud som gillar natur och naturvetenskap, kossor osv osv. En tjej som brukar ha ryggsäck, galonbyxor osv.? Känns som att det enbart är såna brudar som är kapabla att gå hem om de är förkylda. "Nä nu ska jag hem och sova för jag är förkyld"

Ot men måste man vara en tönt för man gillar natur och naturvetenskap? Och kossor och ryggsäck?

Dessutom skulle jag tro att det är tvärtom i så fall; de tjejer som gillar naturvetenskap är seriösa och målinriktade och låter nog sällan en förkylning stoppa deras planer.
  • Semesterfamiljen
    Tribute skrev 2016-02-04 10:28:02 följande:

Min mor var på ett bröllop som bekanta till dem höll i som jag skrattade åt då jag hörde om det.

Temat var western. Brud och brudgum kom ridande på westernhästar och båda hade cowboyhatt (det var detta jag skrattade åt eftersom det lät så tacky att ha vilda västern-bröllop i Sverige). De gifte sig utomhus.

På festen blev både brud och brudgum drängfulla. Bruden började gråta över att mannen var fyllearg och han ropade åt henne att om det inte passade kunde hon dra åt helvete. Gästerna fick trösta bruden medan brudgummen fortsatte dricka. Romantiskt.

Fy fan, vad tragiskt! Men kul att läsa om :-P
  • Semesterfamiljen
    frökenelisabeth skrev 2016-02-04 10:56:58 följande:

Denna historian rör visserligen inget bröllop, men jag har varit med på en 18-årsfest (en av min mans släktingar), där 18-åringens mamma hade hyrt in en strippa. Hon berättade nöjt efteråt att hon fått betala 500 kr extra för att tjejen skulle näcka helt. 

Kändes VERKLIGEN skumt. Fanns ju både barn och pensionärer med på festen liksom.... 

Anonym (Visa snoppe) skrev 2016-02-02 12:51:03 följande:

Min kompis bröllop. Där brudparet lät sin då 4 åriga son stå på stolen under middagen med nerdragna byxor och pekade på gästerna med snoppen. "Men han är bara ett barn" var deras förklaring på detta beteende. Jag och alla andra gäster tyckte dock det beteendet var väldigt opassande och att föräldrarna skulle stoppat pojken från start.

Men vad är det för problem med en del föräldrar?
Svar på tråden Konstigaste bröllopet någonsin