Inlägg från: turkos77 |Visa alla inlägg
  • turkos77

tidsbegränsad anställning.

Hej.

Jag har ett föräldrarvik som löper fram till september månad. Började i april.

Jag vantrivs och har gjort sen start. Har försökt att göra mitt bästa av situationen men det fungerar inte. Min chef är en hemsk människa. Förminskar sin personal, skyller ifrån sig osv. De anställda flyr företaget och nyanställda stannar ett par månader. Jag arbetar närmst henne och håller på att knäckas totalt. 

Jag har ångest varje dag, huvudvärk. Mår så jäkla dåligt. 
    Var hemma från jobb en dag och kom tillbaka till 58 mail från henne! 

Sms på min privata när jag är sjuk eller har vabbat, tom på nyårsafton fick jag sms. Jobbrelaterade som mkt väl kunde ha väntat tills jag var tillbaka.

Igår tog jag beslutet att jag skulle säga upp mig då jag håller på att knäckas totalt! Nu läser jag att det kan jag inte. JAg har ingen rätt att säga upp min anställning då jag skrivit på att jobba fram tills september. Stämmer detta?

Finns det någon väg runt detta utan att bli skadeståndsskyldig? 
    Igår när jag tog beslutet var det som en sten lyftes och jag var glad och sov på natten. första gången på länge!

• Svar på tråden tidsbegränsad anställning.
  • turkos77

Jag ska kolla vad som står skrivet exakt i avtalet imorgon. Att va kvar till september går inte. Just nu tvingar jag mig varje dag. Har fått stanna o kräkas i bilen påvägen dit av ren jäkla ångest. Jag mår skit , verkligen skit varje dag.
    Chefen har knäckt mig helt. Trodde inte det var möjligt. Jag får aldrig va ifred. Vab med kräksjukt barn o telefonen piper i ett.

• turkos77

Tack. Släpperhon inte mig så måste jag försöka få till en sjukskrivning. Det går inte.
    Jag är inte arbetsskygg och har haft jobb förr som jag inte trivts på. Detta är något helt annat. Jag är den 6 på min tjänst på 3 år. Alla slutar.
    Mina broar är nog brända ändå. Stor koncern och ett antal ganska grova missar har begåtts på min arbetsplats, chefens misstag som skyllts på mig på ett fint sätt. Trots att det absolut inte har varit mina misstag.

Jag har tänkt på att sluta länge. O när jag äntligen tog beslutet så blev jag så glad och lugn. Och så kan jag inte.
    Jag fungerar inte. Redan lördag fm kryper ångesten på mig att snart ska jag dit igen.

• turkos77

Jag vet inte. Det ligger i en väska hos mina föräldrar. Ska kolla på kopian på jobb imorgon. Hoppasverkligen att det står så.

• turkos77

Det är jag medveten om. Jag klarar mig några månader på besparingar om jag lever snålt. Bara bensinen lär minska med 3000 i månaden. 3 timmars pendling per dag. Vilket hade gått om det varit en trevlig arbetsplats.

Tack för din hjälp.

Svar på tråden tidsbegränsad anställning.