Anonym (Nyfiken) skrev 2016-02-11 12:01:17 följande:
Om jag får avbryta erat tjaffs, så har ni läst tråden " Jag orkar inte med mitt barn! =( " som är aktuell nu? OJ vad folk är hjälpsamma och snälla. Tänk om tråden istället hetat "Jag orkar inte med mitt bonusbarn! =(" då kan jag lova att det hade blivit svar om att hon borde lämna sin karl.
Jag upplever det som relativt vanligt.
En tråd skriven av en mamma fylls överhängande av stöttande och förstående inlägg.Visst finns det alltid vissa som går in för att bemöta TS negativt, men det tror jag inte man kommer ifrån på ett sådant här forum.
I en tråd skriven av en bonusmamma däremot är kommentarerna övervägande otrevliga och negativa. Där går merparten av kommentarerna ut på att trycka ner TS, istället för att hjälpa.
Jag har tom skrivit i trådar och ibte nämnt att min bobus varit min bonus utan "glömt" nämna det. Då får jag hjälp. Nämner jag att det är min bonusdotter blir tonen en annan.
Så jäkla synd att man inte kan utgå från att hjälpa människor oavsett vilken roll de har. Och synd att det finns människor som utgår ifrån att människor är genuint elaka bara för att de tar upp ett problem gällande sin sambos barn.