• Anonym (Nyfiken)

Varannan helg pappa

Vad anser ni om framförallt pappor som har sina barn endast varannan helg?

• Svar på tråden Varannan helg pappa
  • Stårschan

Jag tänker - om det är normalt folk - att det är den lugnaste lösningen för barnet, att slippa bo i kappsäck och byta hem varenda vecka.

• Ester69
    Stårschan skrev 2016-02-03 15:34:50 följande:

Jag tänker - om det är normalt folk - att det är den lugnaste lösningen för barnet, att slippa bo i kappsäck och byta hem varenda vecka.

Håller med på den.
  • Anonym (xx)

Låter ok, alla lösningar bra utom de dåliga Kan tycka som de ovan, skönt för barnet kanske men tråkigt för pappan om de inte byter ibland.

• Anonym (Vhpappa)
    Anonym (mm) skrev 2016-02-03 13:13:29 följande:

Pappan till mitt barn har valt bort barnet helt. Ur det perspektivet kan jag tycka att varannan helg är bättre än ingenting.

Varför har han gjort det?
  • Anonym (En helg i månaden)

Mitt barn träffar sin pappa en helg i månaden. Då gör de alltid extra roliga saker (bio, restaurang, lekland, osv). Det fungerar för alla inblandade.

Jag och barnet bor tillsammans med min sambo och sambons barn, så barnet klarar sig.

• Anonym (Hmm)

Min dotter valde p.g.a min ex sambo att bo hos mamma - mitt hjärta sprack totalt!
    Sonen, som jag har med det exet vill jag ha på MINST halvtid, och det vill han också. Ger ALDRIG upp ett barn igen - någonsin. Så är det. 

• Anonym (Ok)

helt ok att ha barnen vh.Det har min sambo,och det gör du att vi får mycket egentid tillsammans .

• EnGladPingvin

Generellt tycker jag det är alldeles för lite för ett barn att träffa en av sina föräldrar så sällan, men sen kan det finnas omständigheter som inte gör det möjligt eller önskvärt med mer.

• Anonym (En helg i månaden)
    EnGladPingvin skrev 2016-02-03 18:48:23 följande:

Generellt tycker jag det är alldeles för lite för ett barn att träffa en av sina föräldrar så sällan, men sen kan det finnas omständigheter som inte gör det möjligt eller önskvärt med mer.

Det är nog olika för alla, skulle jag gissa. Mitt barn, en femåring, tycker att det är alldeles lagom att träffa pappa endast en helg i månaden.

Även jag växte upp med separerade föräldrar och fram till nioårsålder så åkte jag som en kappsäck mellan min mamma och pappa - saknade en fastpunkt och avskydde verkligen "livet i en väska". Så när jag var nio år sa jag ifrån och bodde därefter hos mamma permanent och träffade pappa enbart på loven (samtliga lov, då han kunde ta ledigt lite närsom).
  • Brumma
    EnGladPingvin skrev 2016-02-03 18:48:23 följande:

Tycker också det är alldeles för lite..

Vi hade gärna haft vv och barnet hade gärna varit oftare - hon bad om det flera gånger när hon var yngre. Men tyvärr var det inte genomförbar :/
Svar på tråden Varannan helg pappa