• Anonym (Nyfiken)

Varannan helg pappa

Vad anser ni om framförallt pappor som har sina barn endast varannan helg?

• Svar på tråden Varannan helg pappa
  • Anonym (mm)
    Brumma skrev 2016-02-03 23:52:03 följa

nde:

Ja det är verkligen samma sak..

Nej. Allt är inte genomförbart. Inte om man skall vara realistisk.

Jag har gått igenom eld och vatten för mitt barns skull. Jag har presterat det omöjliga för hans skull. För att jag varit tvungen. Därför ger jag inte mycket för föräldrar som säger att de skulle vilja men inte kan. Vad då inte kan?? Det finns inga "kan inte" om man verkligen vill.
  • Brumma
    Anonym (mm) skrev 2016-02-04 00:01:34 följande:

Jag har gått igenom eld och vatten för mitt barns skull. Jag har presterat det omöjliga för hans skull. För att jag varit tvungen. Därför ger jag inte mycket för föräldrar som säger att de skulle vilja men inte kan. Vad då inte kan?? Det finns inga "kan inte" om man verkligen vill.

Jättebra. För dig och ditt barn.

Synd att du inte kan se att andra kan ha det annorlunda eller att det faktiskt kan finnas andra orsaker än de du kan tänka dig.

Vi lämnar det. Du vet bättre än alla som kämpat och kämpat i åratal. Visst.
  • Anonym (mm)
    Brumma skrev 2016-02-04 00:08:56 följande:

Jättebra. För dig och ditt barn.

Synd att du inte kan se att andra kan ha det annorlunda eller att det faktiskt kan finnas andra orsaker än de du kan tänka dig.

Vi lämnar det. Du vet bättre än alla som kämpat och kämpat i åratal. Visst.

Jag tror jag minns vilka problem ni haft. Men what ever. Vi lämnar det.
  • BioBonus
    Anonym (mm) skrev 2016-02-03 23:09:07 följande:
    Med din inställning skulle människan aldrig landat på månen, slagit världsrekord i löpning eller uppfunnit glödlampan.

Vilken märklig jämförelse... Jag tror inte månen mådde så jättedåligt av att vi kom och hälsade på, eller att glödlampan uppfanns mot sin vilja.

Vi kan väl vara överens om att det finns barn som inte mår bra av att byta hem varje vecka? Det finns många inlägg i många trådar om just det orimliga i att en del "tvingar" sina barn till detta och hur skadligt det är för barnen. Så viljan kanske riktas mot att barnet ska må bra och då får den egna viljan att leva med barnet mer än vh stå tillbaka.

Man kan inte döma alla utifrån sin egen erfarenhet, eller sina egna förutfattade meningar.

• Anonym (Ok)

Vv är inte alltid bästa för barnet.Det funkar inte alltid.Är så trött på att folk tar förgivet att barne är just vv.Nytt mode kanske

• Anonym (mm)
    BioBonus skrev 2016-02-04 08:17:03 följande:

Vilken märklig jämförelse... Jag tror inte månen mådde så jättedåligt av att vi kom och hälsade på, eller att glödlampan uppfanns mot sin vilja.

Vi kan väl vara överens om att det finns barn som inte mår bra av att byta hem varje vecka? Det finns många inlägg i många trådar om just det orimliga i att en del "tvingar" sina barn till detta och hur skadligt det är för barnen. Så viljan kanske riktas mot att barnet ska må bra och då får den egna viljan att leva med barnet mer än vh stå tillbaka.

Man kan inte döma alla utifrån sin egen erfarenhet, eller sina egna förutfattade meningar.

Ja om föräldern inte vill ha umgänge är det såklart inte för barnets bästa. Men att då skylla på att man inte kan har jag inte mycket till övers för.
  • BioBonus
    Anonym (Z) skrev 2016-02-04 12:13:23 följande:

Skit-pappor.

Även om barnet visat att de inte mår bra av varannan-vecka? då ska man alltså tvinga barnet för att pappan inte ska vara en "skit-pappa".
  • BioBonus
    Anonym (mm) skrev 2016-02-04 12:17:31 följande:
    Ja om föräldern inte vill ha umgänge är det såklart inte för barnets bästa. Men att då skylla på att man inte kan har jag inte mycket till övers för.
    Fast de är inte alla som kan, även om de vill. Verkligheten ser inte riktigt ut så. 
  • Anonym (mm)
    BioBonus skrev 2016-02-04 12:19:12 följande:

Fast de är inte alla som kan, även om de vill. Verkligheten ser inte riktigt ut så. 

Man skapar sin verklighet själv.
Svar på tråden Varannan helg pappa