hjälp! förstoppad treåring
Hej, behöver lite hjälp. Är ganska säker på att min som som är 3 år är riktigt förstoppad. Han går på pottan sen snart ett år tillbaka förutom när det gäller att bajsa. Då vill han ha blöja. Jag vet att han håller sig på dagis för att han säger att han bara vill bajsa hemma. Så med största sannolikhet är det förstoppning... Han har bajsat några gånger sen en vecka tillbaka men löst, men vad jag har förstått kan man vara så illa förstoppad så det lösa rinner förbi det hårda... I förrgår gav jag microlax och det släppte lite, trodde att det var över och att han skulle få sova bra men han vaknar till och med av magknip nu... Denna natt har varit hemsk, han har varit vaken mest hela natten för att han har så ont i magen. Han vrider o vänder på sig och kan inte ligga still, det syns att han har ont. Han vill knappt äta heller för att han säger att då får han ännu mer ont i magen... Vad kan jag mer göra? Har pratat med 1177 för nån vecka sen när han sist var förstoppad (men då var det inte såhär illa) och de sa microlax, inget mer... Päron funkar ej och katrinplommon spottar han ut, purén funkar inte heller... Så vad mer kan man göra? Ska jag prova med microlax igen? Eller finns det något bättre? Tyckte inte det gav så bra effekt heller...