• Mira14

Var hittar man "sängen" till flygresan?

Hej,

Jag ska ut och resa med min fyramånaders. Det är en flygresa på 11 timmar och det finns ingen bassinette att tillgå. Jag har förstått att det finns något tyg man fäster runt bordet så att det blir som en säng för bebisen. Någon som vet vad detta heter och var man kan tänkas hitta den? (som på bilden).

Tack!

• Svar på tråden Var hittar man "sängen" till flygresan?
  • magelita80
    Katlan skrev 2016-02-05 20:08:06 följande:
    Man kanske skulle kunna tänka på medresenärerna?
    Nä de flesta barn skriker inte när de reser. Vi har flugit 3 ggr/ år med våra barn. Minst en långresa per år och aldrig har de skrikit. Sist vi flög till USA så flög vi business och när vi kom på planet så suckade och stönade alla. Men båda 2 var tysta hela resan. Av alla gånger vi har flugit med barnen så har det varit skrikande ungar 3 ggr. Och jag kan garantera dig att de föräldrarna kommer aldrig mer resa med småbarn.
  • Katlan
    Mira14 skrev 2016-02-05 20:44:34 följande:
    Varför är du ens inne och läser på "förälder - resa med barn"? Du låter nog mer illa än vad de flesta barn gör så gnällig dom du verkar. Stackars medresenärer.
    Haha, det kom i mitt flöde. Inget jag sökt på. 
    Jag låter ingenting så du kan vara lugn.
    Eventuellt kan jag skrika BU i ditt öra när du slumrat till när din bebbe slutat vråla.

Snälla du, stanna hemma några år.
  • Katlan
    magelita80 skrev 2016-02-05 20:46:17 följande:
    Nä de flesta barn skriker inte när de reser. Vi har flugit 3 ggr/ år med våra barn. Minst en långresa per år och aldrig har de skrikit. Sist vi flög till USA så flög vi business och när vi kom på planet så suckade och stönade alla. Men båda 2 var tysta hela resan. Av alla gånger vi har flugit med barnen så har det varit skrikande ungar 3 ggr. Och jag kan garantera dig att de föräldrarna kommer aldrig mer resa med småbarn.
    Låter lovande och ansvarsfullt!
  • magelita80
    Katlan skrev 2016-02-05 21:02:45 följande:
    Låter lovande och ansvarsfullt!
    Vad menar du med det? Att det inte är ansvarsfullt att resa med barn? Jag antar att du inte har några intressen eller hobbys. Vårt största intresse är att resa men man får absolut inte ha några intressen när man inte har barn. På vilket sätt är det skadligt för barn? Min stora lärde sig simma när han var precis fyllda 4 och idag är han 6 och förstår en del engelska. Det hade han inte kunnat om vi inte hade rest så mycket.
  • Voodoodoll
    Katlan skrev 2016-02-05 20:34:10 följande:
    Jag menar att jag inte vill höra din unga vråla på min semester.
    Det behövs ingen inlåsning i 13 år, det räcker med säg.. 5-6 år hemma så vi andra slipper vrålet. 

HERREGUD!!! Varför måste du utsätta andra människor för din unges vrål?
    Stanna hemma tills barnet kan bete sig.

Alltså allvarligt talat, förstår du inte det?
    Man ska stanna hemma i 5-6 år...? Det var det mest orimliga jag hört idag. Klarar du inte av att bli störd en stund då och då, då är det nog du som får hålla dig hemma. Barn har lika stor rätt till samhället som dig och mig och barn låter ibland. Vad tycker du om människor med handikapp, som har exempelvis ofrivilliga rörelser och läten för sig? Ska de få flyga?
  • nernu

Livsfarligt! Det räcker ju att planet kränger till ordentligt så åker ungen i golvet. Aldrig i livet...

• LillaLoppi
    nernu skrev 2016-02-06 04:38:56 följande:

Livsfarligt! Det räcker ju att planet kränger till ordentligt så åker ungen i golvet. Aldrig i livet...

Blir det så pass turbulent i kabinen, så flyger ungen ur vilken sittplats det än må vara.

Ska man gå omkring och oroa sig för allt som KAN hända, då kan man lika gärna flytta in under en sten.
  • nernu
    LillaLoppi skrev 2016-02-06 08:00:01 följande:
    Blir det så pass turbulent i kabinen, så flyger ungen ur vilken sittplats det än må vara.

Ska man gå omkring och oroa sig för allt som KAN hända, då kan man lika gärna flytta in under en sten.
    Helt rätt. Lika bra att skita i säkerhetsbälte och hjälm. De klarade ju sig på 70-talet så då gör de väl det nu med?
Svar på tråden Var hittar man "sängen" till flygresan?