• Mira14

Var hittar man "sängen" till flygresan?

Hej,

Jag ska ut och resa med min fyramånaders. Det är en flygresa på 11 timmar och det finns ingen bassinette att tillgå. Jag har förstått att det finns något tyg man fäster runt bordet så att det blir som en säng för bebisen. Någon som vet vad detta heter och var man kan tänkas hitta den? (som på bilden).

Tack!

• Svar på tråden Var hittar man "sängen" till flygresan?
  • Maria 434
    Mira14 skrev 2016-02-05 17:10:20 följande:

Precis sån ja, tack

Dock åker vi på måndag så skulle behöva hitta den i butik.. Typiskt!

Om du flyger charter, varför bokade du inte så du kan ha spädbarnet i säng som sätts upp på väggen? Charterbolagen har ju detta som tillval.
  • Katlan
    Voodoodoll skrev 2016-02-05 23:49:56 följande:
    Man ska stanna hemma i 5-6 år...? Det var det mest orimliga jag hört idag. Klarar du inte av att bli störd en stund då och då, då är det nog du som får hålla dig hemma. Barn har lika stor rätt till samhället som dig och mig och barn låter ibland. Vad tycker du om människor med handikapp, som har exempelvis ofrivilliga rörelser och läten för sig? Ska de få flyga?
    Tja, nu var inte kommentaren riktad till dig men jag ska svara ändå.

Nej, jag kommer inte stanna hemma, så nu var det utrett.
    Nej, jag stör ingen.
    Barnens "rätt" att resa som bebisar ger jag inte mket för. Det handlar inte om dem, det handlar om deras föräldrar. Försök inte inbilla mig att småbarn gillar långflygningar.hur gör du i en sådan situation?

Jag klagar inte på barn i allmänhet, stor skillnad.

Har inget mot handikappade människor men skulle inte välja platsen bredvid en som t ex dreglar eller viftar med armarna. Det innebär inte att jag ser ner på människan det gäller. 
  • Mira14
    Maria 434 skrev 2016-02-06 12:46:52 följande:
    Om du flyger charter, varför bokade du inte så du kan ha spädbarnet i säng som sätts upp på väggen? Charterbolagen har ju detta som tillval.
    När jag kontaktade dem sa de att det inte fanns.. Ska ringa och höra med den igen!
  • Kasperina
    Mira14 skrev 2016-02-06 12:49:14 följande:
    När jag kontaktade dem sa de att det inte fanns.. Ska ringa och höra med den igen!
    Lite sent nu antagligen, men inför nästa gång. De flesta flygbolag har så att man kan boka specifika platser i förväg - det kostar en del men är värt det. När jag har åkt med barnen har jag bokat platser där de kan sitta på golvet och rita eller leka under resan. Man kan även boka basinette där, men de försvinner snabbt så man måste vara ute tidigt. Ring och fråga, men det troligaste är att de platserna är bokade sen ett halvår tillbaks.
  • 2009

När barnet blir lite större är platserna längst bak ett hett tips! Vi har flugit till LA de senaste två åren, första gången var vår kille strax över året och andra gången var nästan exakt ett år senare. På norwegians största plan är det tre säten i rad längst bak, plus att toaletterna är där också. Gott om plats att röra sig på, och eftersom köket är där så får man maten först av alla :) Vill man värma burkmat är det också nära till hands, vi har alltid blivit jättebra bemötta på alla flygresorna!

• jennyz

Vi åkte till Turkiet ifjol, hade 1,5 åring och 5 åring med, de störde ingen! Däremot hade jag några 18-20åringar bredvid oss som klagade högljutt större delen av resan hur jobbigt det är att flyga, de kan stanna hemma tycker jag, samt de som super sig jättefulla och stör de flesta!

• MASolokvist

Folk kan ju inte hindra folk från att resa, oavsett hur många idiotiska trådar man startar i ämnet. Intoleranta småfjädrar!

• gahadas

Jag reser ganska mycket och har aldrig hört ett spädbarn skrika. Däremot stör jag mig något otroligt på 2 till 5-åringar och deras föräldrar som inte gör något åt dem även om personalen säger till.

• Gina43

Vi flög till USA med vår 15 mån. Vi flög med Lufthansa (rekommenderas ej - inte ett familjevänligt flygbolag!!) och de hade baby bassinet, dvs. en minisäng som hängs på väggen med suflett och bälte. Det var smidigt i sig. Jo, det behövde bokas särskilt men det var inga extra kostnader för det.

Jodå, folk som var allmänt missnöjda med sina platser suckade ohyfsat på förhand när vi hade installerat oss, men vårt barn grät inte, sov nästan hela resan och störde ingen. Möjligen var han lite ledsen när han vaknade på morgonen, men han sov hela natten.

Om man inte vill flyga med barn och ha ostörd tillvaro på flyget får man väl köpa (och betala) för det då? Reser man kollektivt på trånga utrymmen får man räkna med att bli störd, oavsett om det är ett litet barn, en stinkande gubbe eller en snarkande dam - på flyg, buss eller tåg (är det någon skillnad?)

Sedan håller jag med om att man kanske inte bör flyga med småbarn som verkligen inte gillar att resa. Alla barn reagerar olika på lufttrycket och start/landning. Vi har alltid en flaska välling till hands.

• Dixie
    Katlan skrev 2016-02-05 20:31:50 följande:
    Ja, sucka på du.
    Det lär medresenärerna också göra.
    Alla är inte lika förtjusta i bebisar på långflygningar.
    finns ju massor av "störriga" personer som reser - de som envisas med att ha förmycktet handbagage, de som är fulla redan innan avresa, folk som inte dyker upp vid gaten - sist vi reste fick en man hjärtproblem och vi fick nödlanda - det var också irriterande och inte särskilt trevligt för oss medresenärer.... kanske alla borde stanna hemma som kan riskera att vara till besvär för andra...
Svar på tråden Var hittar man "sängen" till flygresan?