Inlägg från: MittNyaJag |Visa alla inlägg
  • MittNyaJag

BIM Mars 2016

Hoppar in här! :) Vi försöker skaffa syskon till vår pojke på 6,5 mån. Har vääääldigt oregelbunden mens dels pga. av att jag ammar ännu men har ändå alltid haft det sen innan. Har nyligt börjat med apiforce i hopp om att få en något mer regelbunden cykel.

Men lyckades mest troligt pricka in en ägglossning häromdagen. Fick för mig att prova allra första ÄL-testet två dagar efter avslutad mens & testet visade positivt. Fick en chock & trodde något var fel eftersom jag förväntade mig dte ca 14-16 dagar efter men jag har ju som sagt oregelbundne cykel. (tog ett gravtest också men dte var negativt). Ältestade dagen efter & det var också positivt. Tredje dagen alltså igår så var testet negativt. Måste alltså ha haft ägglossning. Första gången jag får det svart på vitt isf :) Vi hade såklart myys alla 3 dagar. 

Borde väl alltså vara på ÄL + 3 idag. Har en liten fundering, min mens bör väl komma 14-16 dagar efter äl? dvs. omkring den 4-5 mars? 

• MittNyaJag

Någon här inne som tar apiforce bidrottninggelé och isåfall vet varför man ska sluta ta dom när äl sker och sedan ha uppehåll till mensens första dag igen?

• MittNyaJag
    vanjastina skrev 2016-02-23 18:01:57 följande:
    Pga att man inte vet hur naturläkemedel som bidrottninggele påverkar fostret tror jag. Jag åt dem från mensens första dag tills mitt + och fick missfall så jag vågar inte chansa igen utan slutar vid äl denna gång.
    okej tack för svar! då kommer jag att låta bli tills nästa mens om den dyker upp :)

Beklagar att du fick missfall :(
  • MittNyaJag

Är på ÄL +4 nu. Har haft molvärk sedan ägglossningen. Känns ungefär som jag brukar känna typ en dag innan mensen kommer. Någon mer som brukar ha så? :)

• MittNyaJag
    Loncelot skrev 2016-02-25 16:33:16 följande:
    Typ samma här, men ja tror man överanalyserar mer när man verkligen vill bli gravid att man liksom känner efter mer än om man är typ "normal" menar nu inte att det inte skulle kunna vara en graviditet utan mer att man känner efter mer o mer
    Okej, jag funderade mer på vad det kan bero på :) För jag stör mig lite på det haha.. Men om det skulle bero på att det KAN vara att man är gravid så är det ju gott :) Bara å vänta och se om det visar sig ett plus eller inte sedan :)
  • MittNyaJag

Molvärken fortsätter. Vaknade upp med molvärk & upplever det riktigt irriterande men kan ju samtidigt hoppas det betyder något bra & då blir det lättare att stå ut :) Om man bara visste. 

Har även oerhört rikliga vita flytningar.. Speciellt sedan 3 dagar tillbaka. 

Inne på ÄL+5 nu. Tiden får gärna gå fortare :)

Hur mår ni andra?

• MittNyaJag

Ni som inte brukar kunna hålla er från att testa tidigt, hur många dagar efter äl brukar ni testa?:)

• MittNyaJag
    Fian88 skrev 2016-02-27 20:33:11 följande:

Äl+10 ca, så svårt att låta bli haha;)

Ja det är sjukt svårt ????
    Sajocawa skrev 2016-02-27 20:54:02 följande:

Haha jag försöker alltid intala mig själv att jag ska hålla mig till BIM, men sen börjar jag ändå att testa på äl+8..

Den månaden jag var gravid testade jag första gången på äl+9 och fick svagt plus :)

Jag försöker peppa mig till att vänta tills åtminstone äl+9 ???? är på äl +6 nu. Går så segt nu! Ju närmare man kommer desto mer kliar det i fingrarna haha! ????
Svar på tråden BIM Mars 2016