• Sajocawa

BIM Mars 2016

Mensen kom igår så jag hoppar in här. Min ägglossning verkar komma senare och senare varje månad efter mitt MA i oktober så får avvakta lite med BIM-datum, men hoppas på början av mars!

• Sajocawa
    vanjastina skrev 2016-02-09 06:55:09 följande:

Någon här som provat bidrottninggelé? Jag provade i januari och det var då jag blev gravid men nu slutade det ju i missfall. Åt då från mensens första dag tills jag plussade men nu kommer jag bara att ta dem fram till ÄL.. Börjar idag (blödningsdag 5 så jag börjar lite sent tyvärr men räknar med att ÄL kommer att vara något förskjuten ändå).

Vad gör bidrottninggele? Har hört det förut men så många "metoder" så man blandar lätt ihop alla :)
  • Sajocawa
    Loncelot skrev 2016-02-10 18:31:59 följande:
    Står även om man planerar att bli gravid ska man rådfråga läkare, förlåt men vilket hokus pokus.. Hade det fungerat och varit bra för kroppen så hade ett företag skrivit "Öka chanserna att bli gravid" istället för bisolvon...

Men självklart gör ni som ni vill...
    Du behöver inte låta så nedlåtande, alla hittar på så mycket olika "metoder" så låt dom göra som dom vill... :(
    Jag flikade bara in med vad jag hört. Jag har aldrig tagit det och vet inte säkert varför man tar det ens, tror det är för att tunna ut slemhinnan (hur man nu skulle veta att man har "för tjock" eftersom man vill ha tjock slemhinna!?!)...
  • Sajocawa
    Loncelot skrev 2016-02-10 20:46:54 följande:
    Om du skulle läste ordentligt så skriver jag inte för att vara nedlåtande utan för att sådant kan påverka ägg/foster dock har dom inte kommit fram till exakt hur det skulle vara skadligt då det inte är mycket forskat om det men man bör vara varsam..så var mer omtanke men som du kan läsa längre ner i mitt inlägg så skrev jag att man får självklart göra som man känner för, dom får tycka det är bra och ja får gärna tycka det är hokus pokus.. Och jag har inte på något sett velat låta elak eller nedlåtande..
    Då ber jag om ursäkt för att jag tolkade ditt inlägg på fel sätt.
  • Sajocawa
    Nykär15 skrev 2016-02-18 18:23:59 följande:

De rekommenderar varannan dag, det vet jag. Men vi älskar sex så det får vara såhär :)

Han är ung med och då är kvalitén oftast bättre så tror inte det är några problem!

Tror jag har äl idag??? Så släpper ägget i morgon gissar jag...vi lär inte missa det iaf.

Om du har ägglossning idag så släpper ägget idag.. Det är just det som menas med ägglossning.. Så du vet :)
  • Sajocawa
    Nykär15 skrev 2016-02-18 18:42:51 följande:

[quote=76352417][quote-nick]Sajocawa skrev 2016-02-18 18:37:32 följande:[/quote-nick]

Om du har ägglossning idag så släpper ägget idag.. Det är just det som menas med ägglossning.. Så du vet :)

[/

Ah ok, har läst att när man får fullt utslag så släpper ägget inom 12-48 timmar. Men vi hade sex igår och har ikväll och i morgon så ägget är välkommet när som :)

Han är ung...inte jag :) (27 och 39 år)

Jaha okej du menar så. :) Ja efter postivt äl-test så har man ägglossning efter 12-48 timmar. :) 
  • Sajocawa
    Mintra skrev 2016-02-19 23:41:01 följande:

Vad har ni för tankar om att känna av när ägget blir befruktat vill säga när spermien borrar in o har sig ? Jag har läst om kvinnor som kännt av det , jag menar alla är våra kroppar olika och reagerar på olika sätt vissa mera än andra...

Om min cykel är 24 dagar så hade jag min ägglossning för två dagar sedan, i torsdags.

Igår morse när jag sträckte på mig i sängen så fick jag en plötslig smärta vid vänster sida och det strålade ner mot låret, det kände som att man sträckt en muskel (kanske var det de(?))

Igårkväll hände samma sak igen , jag var på toa och skulle dra ner mina tighta jeansshorts och där small det till igen och jag började skrika ha ha. Kanske satt känslan i från morgonen och att jag spände mig konstigt och därför hände det igen ? Bor nere i Australien därför jag springer rundor i shorts he he ;)

Det sägs la att det tar ett par dagar för ägget att transportera sig genom äggledaren just för delning osv och sen att det flyter runt i livmodern x dagar innan det fäster och kläcker , hela proceduren kan ta runt en 7-10 dagar ish...

Ja det stämmer att det tar minst 5 dagar för ägget att ta sig den "långa" vägen till livmodern och kan fästa sig, och blastocysten ska hinna delas många gånger innan dess. Tyvärr fäster det inte tidigare än så, och ofta senare dessutom.. Däremot undrar jag över din korta cykel? Vet du hur lång lutealfas du har?
  • Sajocawa
    Mintra skrev 2016-02-20 00:35:55 följande:
    De säger att en normal cykel ligger på 24-32 dagar om regelbunden mens...?

Min förra cykel låg på 24 dagar innan den var den 25 dagar. Jag har denna månaden gått på 24 dagar och det har passat ganska så bra in då jag varje månad känner av min ägglossning.

Kanske har jag en oregelbunden mens då mina senaste cyklar sett ut som sådan:

24 dagar, 25 dagar, 20 dagar, 22 dagar, 25 dagar. Vad tror du ?

Har dock inte stor koll på min lutealfas :/ det är tråkigt om man har en för kort en...
    Ja jag menade inte att din cykel var för kort :) bara att den är kortare än en normal-28-dagars-cykel. Men som du säger är det ju tråkigt om lutelfasen blir för kort, fast om du vet när du har ägglossning så vet du väl också hur många dagar det är mellan ägglossning och BIM? Den fasen brukar ju vara ganska konstant varje månad dessutom :)
  • Sajocawa
    vanjastina skrev 2016-02-23 17:19:33 följande:

Dag 20 och ännu inte positivt äl-test :( Så jäkla tråkigt att missfallet rubbat cykeln, brukar ha äl dag 14-15 annars.

Undrar om någon här haft vattniga flytningar innan äl? Haft det i tre dagar nu, sedan i lördags kväll, sä undrar om det kanske kan vara början på ÄL/fertil period.

Åhh förstår frustrationen.. Fick MA i oktober och mina cykler blir fortfarande bara längre och längre.. Förra månaden kom äl på cd 24... Återstår att se när det blir av denna månaden...
Svar på tråden BIM Mars 2016