• Sajocawa

BIM Mars 2016

Mammamiia10 skrev 2016-02-26 18:49:58 följande:

En fråga om digitalt cb.. När har ni plussat med dom som tidigast?

Har nämligen bara ett digitalt kvar hemma..
    Hade tänkt o testa på söndag bim-3... Men kanske får åka o köpa ett vanligt med..

Jag plussade med cb digital på äl+11, däremot testade jag aldrig med cb innan det så vet inte om det hade gett utslag tidigare, hade redan plussat med ett annat test på äl+9
  • Sajocawa
    MittNyaJag skrev 2016-02-27 20:19:44 följande:

Ni som inte brukar kunna hålla er från att testa tidigt, hur många dagar efter äl brukar ni testa?:)

Haha jag försöker alltid intala mig själv att jag ska hålla mig till BIM, men sen börjar jag ändå att testa på äl+8..
    Den månaden jag var gravid testade jag första gången på äl+9 och fick svagt plus :)
  • Sajocawa
    Queenxiter skrev 2016-02-28 08:35:23 följande:

Min cykel har varit väldigt oregelbunden sedan förlossningen för 6mån sedan, när är det lagom att testa? Äl +12 idag.

Att din cykel är oregelbunden har inget med lutealfasen att göra. Då är det tiden mellan mens och äl som varierar. Hur många dagar efter äl brukar du få mens?
    På äl+12 bör du kunna testa. Vissa plussar inte förrän efter äl+14 och andra plussar tidigare, jag plussade på äl+9 sist.
  • Sajocawa
    Queenxiter skrev 2016-02-28 10:19:53 följande:
    Förut var det väldigt regelbundet, 29 dagar exakt. Nu dom 3 ggr jag haft mens har det varierat mellan 26-35 dagar. Enligt appen ska jag ha mens den 5e. Vilket blir äl +18
    Det är väldigt långt med 18 dagar..
    Har du testat med äl-tester eller tagit tempen så du vet när äl var? :)
  • Sajocawa
    Hannah81 skrev 2016-02-28 11:04:43 följande:

Nu kommer jag med en dum fråga igen. Jag mäter med äl-stickor för första gången. Vi har försökt exakt ett år den här månaden, så jag tänkte försöka med andra metoder.
    Jag har en stegring på stickorna nu, så när är det bäst att ha sex? Och när är det för sent?

Vänta tills testet är positivt, äl sker ju 12-48 timmer efter positivt test. :)
  • Sajocawa
    Queenxiter skrev 2016-02-28 17:48:02 följande:
    Tempade, och använde äl test :) Hade ägglossning på dag 20 räknat ifrån mensen första dag, idag är dag 32, 12 dagar sedan ägglossning. Aldrig haft såhär lång cykel förut, enligt NC ska jag ha mens imorn, men har precis börjat använda och den stämde dåligt så går efter min vanliga mens kalender som alltid stämmer.
    Men du sa ju att du brukade ha upp mot 35 dagars cykel? 
    Hur som helst, har du hög temp i mer än 16 dagar efter äl så är det troligtvis en graviditet. Bara att vänta eller ta ett test. :)
  • Sajocawa

Fick äl på cd 18 så nu har jag äntligen ett BIM datum. 8/3 är BIM för mig :)

• Sajocawa
    Nykär15 skrev 2016-02-29 07:43:25 följande:

Lurar ögat mig eller ser någon annan nåt med??? Taget i morse..,BIM på torsdag...

Jodå jag ser också. Grattis! :)
  • Sajocawa
    vanjastina skrev 2016-02-29 17:13:59 följande:

Tjejer hjälp mig. Har haft äggvitflytningar sedan tisdags (alltså 7:e dagen nu). Kan man verkligen ha det så länge? Innan har jag haft det i max 4 dagar. Fattar inte vad kroppen håller på med ;p Det ser alltså verkligen ut som tjock genomskinlig äggvita så det går inte att ta miste på alls.

Den här månaden hade jag det i 8 dagar innan ägglossning så visst går det. Kroppen har väl börjat förbereda sig på ägglossning tidigt ;) får hoppas att det är något bra bara ;) 
  • Sajocawa
    Hannah81 skrev 2016-02-29 17:59:19 följande:

Jag lade upp äl-testerna på rad och såg tydligt att jag hade äl igår. Imorse var det svagare igen. Igårnatt hade jag ont i ryggen och förstod för första gången i mitt 35åriga liv hur det kändes att ha ägglossninng. Det är så spännande!
    Vi hade sex igår. Idag mår jag skit (illamående och huvudvärk) så jag vet inte om jag orkar.... Typiskt! :/

Om du redan har haft ägglossning är det ändå försent att ligga ikväll så oroa dig inte över orken :) får hoppas att det tog sig innan!
Svar på tråden BIM Mars 2016