BIM Mars 2016
Tog detta nu, samma tidpunkt som det igår och hållt mig lika länge. Jag gissar på att jag hade fått fullt utslag igår eftermiddag om jag testat då, hoppas verkligen det i alla fall och hoppas verkligen ägget släpper!!:) 
Tog detta nu, samma tidpunkt som det igår och hållt mig lika länge. Jag gissar på att jag hade fått fullt utslag igår eftermiddag om jag testat då, hoppas verkligen det i alla fall och hoppas verkligen ägget släpper!!:) 
Och tror min bim blir flyttad till 28/2. Men men, hänger kvar här med:)
[quote=76351858][quote-nick]Fian88 skrev 2016-02-18 15:44:13 följande:[/quote-nick]
Då har vi antagligen samma bim, kanske att min blev lite tidigare men jag siktar på test den 3/3:)
Spännande låt mig veta :)
Jag är lite fundersam dock. Dessa ägglossningsflytningar (trådiga, bygga broar mellan tumme och pekfinger) jag har inte riktigt haft dem denna gång. Väldigt rikliga och vattniga dock... Läste häromdagen att kvinnor blivit gravid ändå eller att deras ägglossningsflytningar "ligger" runt tappen - ej rikliga men att det har räckt?
Sen kan de la också bero på spermien att de ligger kvar och "gror" ha ha vilket ord men ja jag menar även om man duschar varje dag och man har sex varje dag så skulle de nog inte förvåna mig att de kommer ut en del med mina egna flytningar, kanske eller ?
Ursäkte för en väldig intim fråga :)
Jag käkade rosenrot och ÄL vad väldigt tydlig denna månad, brukar känna av den men vet sen innan att när jag har ont så släpper ägget ca två dagar senare. Denna gången fick jag ju till o med positivt på ÄL-test., aldrig hänt innan. Så känns som det drog igång mer effektivt denna gången eller vad jag ska säga.
Och ja, det är ju när blåsorna mognar och släpper man brukar ha ont, så jag brukar tänka att när det onda är borta är ägget släppt och på gång. Det tar ett dygn för spermier att simma upp i äggledaren, det är därför man ska ha sex dagarna innan så de hinner möta ägget. Så hellre för tidigt än för sent. Men ibland tar det ju 48 timmar för ägget att släppa så är ju inte dumt alls att ha sex även efter för att vara säker tänker jag. Så vi kommer med ha i natt igen :)
Jag har svinömma bröst...är på ÄL+ 4, men så hade jag hela förra cykeln från ÄL fram till mens, så två veckor med tokömma bröst och molvärk. Även lite mjölk vilket jag hade sist med. Men det är rätt vanligt ju att man kan ha från ÄL eftersom kroppen varje cykel förbereder sig för en graviditet och sen försvinner det om man får mens. Så jag tar det med ro. De gånger jag faktiskt har vart gravid så har jag börjat frysa som en galning när ägget har fäst på runt ÄL+8-9..så det har vart första riktiga symptomen som fått mig att börja tänka att det kanske tagit sig.
Men ännu är det för tidigt för att känna nåt sånt då ägget nog håller på att vandra sin väg och sen får man väl se om det är befruktat och fäster eller ej - men lär väl märkas tidigast framåt helgen.
Tänker testa på söndag morgon, då är jag på ÄL + 10
Många vi är med bim 3/3! Spännande!:)
Avskyr när man får muskel/nervryckningar över livmodern som känns exakt som bebissprattel:'(. Tack kroppen, påminn mig lite mer om mitt ogravida tillstånd, bara gör det..
Hej på er!
Vill någon hjälpa mig jag hade ägglossning den 14 februari den här månaden så min fråga är när kan ja ta gravtest? :)