• Sajocawa

BIM Mars 2016

Fian88 skrev 2016-03-02 08:02:59 följande:

Mensen kom nu på morgonen:'(
    Men stannar kvar då nästa bim också blir i mars.
    Nytt bim 28/3 om någon orkar ändra på listan. Har tappat räkningen på försök men tror vi är på försök 24 nu:'(

Åh riktigt jävla trist!!
    Tur du får en ny chans under samma månad, det känns som en lite kortare väntan rent mentalt...
  • Sajocawa
    SnoniToni skrev 2016-03-02 10:04:20 följande:

Ni som kört länge utan plus vet ni säkert att ni träffat ägglossningen varje månad eller tror ni att ni prickat den?

Jag tempar så vet exakt när ägglossning är, och vet att vi prickar rätt.. Tyvärr är det ju mycket mer än så som ska klaffa :(
  • Sajocawa
    Hannah81 skrev 2016-03-02 19:50:51 följande:

Är det någon som är påläst om flytningar här? Finns det några tecken att följa? Alltså.. Att man får mer flytningar när man är gravid har jag förstått (och minns) men hur ska de se ut?

Det är ju helt omöjligt att säga. Vissa blir ju istället snarare helt torra vid en graviditet så mer flytningar är inte nödvändigt ens. Vissa har "fertila flytningar", vissa har krämiga, och någon annan har en annan sort. Det går inte att tyda en graviditet på det sättet tyvärr. Möjligtvis att du kan luska ut det om du har koll på dina egna flytningar under några månaders tid och märker att det följer något sorts mönster som sedan avviker en månad. (Jag däremot kan inte göra det då mina flytningar beter sig olika varje månad mellan äl och bim, så hade aldrig fattat om något var "annorlunda") 

Hehe sorry för sånt tråkigt svar :P 
  • Sajocawa
    Crazy catlady skrev 2016-03-02 22:30:16 följande:

En fråga.. ni som får bruna flytningar innan mensen kommer... räknar ni även de bruna flytningar för mens eller börjar ni räkna cykeln från den dagen det kommer rött blod ?

Nej bara bruna flytningar skulle jag nog räkna som spottings :)
  • Sajocawa
    MezPez skrev 2016-03-03 13:59:19 följande:
    Tack för ditt svar :)

Men kan det vara så att jag kan ha haft såhär stark stegring igår eller längre än så? Eftersom jag bara testat nu så vet jag inte hur det skulle sett ut igår.

Vad spännande det är hur som helst :)

Eftersom vi hade sex i förrgår så har vi haft sex dagarna innan också. Dock inte igår. Så ikväll blir det också!
    Fast ägget har ju inte släppt eftersom det fortfarande är positivt :)
  • Sajocawa
    5blir6 skrev 2016-03-05 11:19:49 följande:

BIM på tisdag och har inga större förväntningar på att det blir ett + men sitter ändå här och bara känner efter.... Varför ska symptom på mens och ett + vara typ samma?? Blir ju tokig. Jaja, har bestämt mig för att inte "lura" mig själv.

Har också BIM på tisdag men känner absolut ingenting, men den som lever får se. Ska för första gången typ nånsin INTE testa innan BIM, så får bli test om mensen uteblir bara..
  • Sajocawa
    Hannah81 skrev 2016-03-06 10:40:46 följande:

Och där steg temperaturen till 38 grader. Skumt! När man ändå håller på och kollar tempen så drar den iväg.

Åh typiskt med feber när man försöker ha koll på sin temp.. Det borde komma under mens eller nåt istället när temptagningen inte är lila spännande :p hoppas det går över fort!
  • Sajocawa
    Madeeleenee skrev 2016-03-07 17:31:44 följande:

Hoppar in jag med! Positivt på CB äl igår, väldiga smärtor i nedre magen idag vid lunch, ägget som släppte? Testade neg efter lunch. Första pos äl testet sen i nov när jag slutade med P piller. Två menstrustioner sen dess. Hoppas det börjar funka nu! Sexade igår kväll då det fortfarande var glad gubbe på CB. Blir på't igen ikväll, vet ju inte riktigt när ägget släppt men hoppas det vill leva ett par timmar till iaf:)

Låter som ägget släppte/släpper idag :)
    BIM beror på hur lång lutealfas du har, som varierar för alla. Vanligast är 12-16 dagar. :)
  • Sajocawa
    Madeeleenee skrev 2016-03-07 18:14:19 följande:

Sant! Det har jag ju dålig koll på då det vart så oregelbundet. Men sist jag trodde mig ha äl (inga tester då utan bara sekret osv) kom mensen exakt 14 dagar senare så räknar på det.

Funderar på om äl test visar neg så snabbt efter att ägget släppt? Om det nu var det jag kände.

Japp det kan nog stämma, eftersom äl-tester visar positivt ett tag INNAN ägglossning sker. Jag får alltid negativt test den dagen som äl sker (och positivt dagen innan). 
  • Sajocawa
    Madeeleenee skrev 2016-03-07 18:46:44 följande:

Se där! Jag testade neg lördags kväll, positivt söndag em/kväll. Sen negativt idag! Kanske därför jag missat pos på tidigare tester? Verkar ju som om jag bara testar positivt en dag! Eller så var det slumpen haha.

De flesta får bara positivt i en dag. Ett tips inför nästa gång (förhoppningsvis kommer ingen nästa gång ;))  så testa två gånger om dagen för att inte missa det. Ibland kan det gå så fort så man missar peaken.. :) 
    Fast nu hoppas vi att det tog sig den här gången! :D 
Svar på tråden BIM Mars 2016