Mintra skrev 2016-02-29 07:20:53 följande:
Hoppas verkligen att du får ett plus. Jag har inte vågat testa ännu ha ha, tror jag bara kommer invänta mensen om den nu hälsar på om inte då får de la bli ett test :P
Eller jo testade i fredags för skojskull vilket jag visste skulle bli negativt då det hade varit äl+5/7 kanske hade man kunnat vara en av dem som plussar tidigt :)
Hur mår du annars överlag vad gäller symptomer eller annat liknande?
Kram
Blev faktiskt väldigt besviken. Eftersom jag fick ett nästan positivt äl-test så hoppades jag så. Är ju antagligen så att jag inte får äl särskilt ofta så så klart ökade ju testet förhoppningarna. Men vi får se, än är det ju inte kört!:)
Det som är annorlunda mot andra månader är att pmsen inte kommit än, fick en släng nån dag efter äl, sen brukar den ALLTID dyka upp typ 2-3 dagar innan bim igen, men än så länge inte. Ingen direkt värk i magen och det brukar jag få, brukar ha en skarp, stickande men inte så intensiv värk från typ 5-6 dagar innan bim men nu känner jag knappt någonting. Men eftersom vi försökt så länge nu så har jag lärt mig att pms-symptomen innan bim kan variera. Att man aldrig känt något innan betyder inte att man är gravid, det betyder bara att kroppen jäklas med en;)
Hur känner du? Nu när ni precis börjat försöka:). Jag kände att spänningen (och besvikelsen) var intensivast första 6 månaderna. Saknar som jag var när vi försökte med första barnet. Hade ingen koll och sen andra månaden vi försökte så kom jag på att hm, är inte mensen sen ett par dar? Och då köpte jag ett test som visade starkt positivt direkt. Varför kan jag inte vara så avslappnad nu haha!!:P