• Fian88

BIM Mars 2016

Blev ett negativt test idag på äl+11. Avvaktar två dagar och tar ett nytt om inte mensen hinner före. Känns som att den är på ingång och jag brukar ha en lutealfas på 11 eller 12 dagar, så inte omöjligt att den kommer idag eller imorgon.

• Fian88
    Mintra skrev 2016-02-29 07:20:53 följande:
    Hoppas verkligen att du får ett plus. Jag har inte vågat testa ännu ha ha, tror jag bara kommer invänta mensen om den nu hälsar på om inte då får de la bli ett test :P

Eller jo testade i fredags för skojskull vilket jag visste skulle bli negativt då det hade varit äl+5/7 kanske hade man kunnat vara en av dem som plussar tidigt :)

Hur mår du annars överlag vad gäller symptomer eller annat liknande?

Kram
    Blev faktiskt väldigt besviken. Eftersom jag fick ett nästan positivt äl-test så hoppades jag så. Är ju antagligen så att jag inte får äl särskilt ofta så så klart ökade ju testet förhoppningarna. Men vi får se, än är det ju inte kört!:)
    Det som är annorlunda mot andra månader är att pmsen inte kommit än, fick en släng nån dag efter äl, sen brukar den ALLTID dyka upp typ 2-3 dagar innan bim igen, men än så länge inte. Ingen direkt värk i magen och det brukar jag få, brukar ha en skarp, stickande men inte så intensiv värk från typ 5-6 dagar innan bim men nu känner jag knappt någonting. Men eftersom vi försökt så länge nu så har jag lärt mig att pms-symptomen innan bim kan variera. Att man aldrig känt något innan betyder inte att man är gravid, det betyder bara att kroppen jäklas med en;)

Hur känner du? Nu när ni precis börjat försöka:). Jag kände att spänningen (och besvikelsen) var intensivast första 6 månaderna. Saknar som jag var när vi försökte med första barnet. Hade ingen koll och sen andra månaden vi försökte så kom jag på att hm, är inte mensen sen ett par dar? Och då köpte jag ett test som visade starkt positivt direkt. Varför kan jag inte vara så avslappnad nu haha!!:P
  • Fian88
    Cfmilla skrev 2016-03-01 08:39:01 följande:

Hoppar in här, fick ett tidigt MF i 4+3 ... Noll koll på när äl kan tänkas komma eller bim för den delen heller.

Tacksam att vi kunde bli gravida och att det ändå gick rätt så fort (försökt sedan oktober).

Hört att många får ett snabbt plus efter MF så hoppas på det.

Nej vad tråkigt!!:'(
  • Fian88
    strongisthenewme skrev 2016-03-01 12:48:28 följande:

ÄL +8 idag.
    Finns det ens någon möjlighet att man kan känna av några symptom såhär tidigt? Annars är det bara jag som inbillar mig.. Haha.
    Igår började jag känna mig väldigt trött, tung i huvudet och är det fortfarande idag. Litet svagt illamående till & från.
    Känns som jag har en svag träningsvärk i magen, som att jag precis gjort ett gäng sit-ups eller något..
    Vet inte riktigt när jag ska börja våga testa, torsdag eller fredag kanske?

Progesteron (det hormon som stiger efter äl) ger nästan exakt samma symptom som graviditet. Så det är med största sannolikhet det du känner av:)
  • Fian88

Mensen kom nu på morgonen:'(
    Men stannar kvar då nästa bim också blir i mars.
    Nytt bim 28/3 om någon orkar ändra på listan. Har tappat räkningen på försök men tror vi är på försök 24 nu:'(

• Fian88
    Sajocawa skrev 2016-03-02 08:10:46 följande:
    Åh riktigt jävla trist!!
    Tur du får en ny chans under samma månad, det känns som en lite kortare väntan rent mentalt...
    Jo det är fördelen med kort cykel. Vi har försökt i 20 månader nu men hunnit med fler försök imed min korta cykel. Känner mig så uppgiven nu bara:(
  • Fian88
    vanjastina skrev 2016-03-02 08:10:41 följande:
    Jävla mens, beklagar att den kom :( Styrkekram <33
    Ja eller hur! Tack<3
  • Fian88
    Queenxiter skrev 2016-03-02 08:49:08 följande:

Är det på riktigt nu? Vet inte om jag vågar hoppas. Har beställt clearblue som kommer under dagen.

Har aldrig blivit gravid "själv" förut. Har en 7 mån bebis via IVF och ville försöka själva lite innan vi tog IVF igen. Detta är första försöket sedan förlossningen, hade satt upp att vi skulle försöka i 6mån innan vi tog hjälp igen.

Stort grattis!! Vad härligt att det gick på egen hand den här gången!:)
  • Fian88
    SnoniToni skrev 2016-03-02 10:04:20 följande:

Ni som kört länge utan plus vet ni säkert att ni träffat ägglossningen varje månad eller tror ni att ni prickat den?

Vi har sex nästan dagligen den veckan äl är beräknad så tvivlar på att vi missar den, som minst har vi sex varannan dag och det ska räcka det med. Sen i mitt fall så är det osäkert om jag får äl särskilt ofta så jag tror det är därför vi inte lyckats än (lyckades i september -15 men fick missfall). Har fått prova pergotime en gång men blir överstimulerad så vi får fortsätta själva. Vi kommer ge det fram till sommaren och sen blir nog nästa steg att kolla mannens simmare, men är nästan 100 på att problemet ligger hos mig.
Svar på tråden BIM Mars 2016