• Loncelot

BIM Mars 2016

Är så öm i magen idag vilket ja aldrig brukar vara dock hade ja ett väldigt tajt linne igår vet inte om det kan ha med det att göra hmm äl+4/5 idag känns ju väldigt tidigt..hmm åh vad man vill att tiden går fortare, skönt att veta man prickat ägglossningen iallafall

• Loncelot

Jag uppfattade stegringen som att hon hade fullt utslag men om så inte så som tidigare skrivit, när du har fullt utslag då kör man igång

• Loncelot
    Hannah81 skrev 2016-02-28 15:22:34 följande:

Tack! För alla svar. Eftersom det är första gången jag mäter med äl-test så är jag osäker när det är full stegring. Som tur är har jag många hemma, så jag kan mäta flera gånger om dagen. :)

Du kan alltid lägga dom bredvid varandra och skriva datum på dom då ser man tydligare, är du osäker så fota och posta i tråden, finns många kunniga här
  • Loncelot
    5blir6 skrev 2016-02-28 16:01:50 följande:

Hade äl i måndags (tror jag) utifrån min app jag använder. I dag har jag en molande värk i höger äggstock, vad är nu detta? Kan det vara så att ägget fäster eller är det agglossningen som är senare än vanligt?

Utifrån en app, är ju tyvärr inga garantier, skulle jag själv köra med appen skulle jag nog aldrig bli gravid eller tempar du i samband med appen? Bästa är för att vara på någotsånär säkerhet är ju tempa eller köra ägglossningstest, då en app aldrig kan avgöra när man har ägglossning? Jag tycker själv det är väldigt svårt att avgöra när man har ägglossning, kan ju vara båda delarna av det du skriver, ja skulle då tro att det är ägglossning så se till att sexa för säkerhetsskull
  • Loncelot
    5blir6 skrev 2016-02-28 19:06:40 följande:

Nä jag förstår att en app inte kan säga exakt när jag har äl men jag har ju lite koll på det med hjälp av den. Att tempa verkar jobbigt, måste man verkligen ta tempen på samma tidpunkt varje dag, går upp kl 06 på vardagar...vilket jag inte gör på helgen ;) Måste man ta tempen i munnen, är inte armhålan lika trovärdigt?

Ja tycker allt detta är väldigt svårt och kan bara prata från mina erfarenheter och typ bara denna månad jag vetat exakt när jag har haft ägglossning även om ja inte haft mina tester, MEN tex min app stämmer aldrig av en konstig anledning samt vi har tyvärr ej ork eller tid att köra varannan dag metoden, så för oss är testen ett måste och det står på en monitor exakt när jag har max för månaden, tempa och vanliga äl test är det säkert folk här bättre än mig på då jag inte kört så mycket så, så vore snällt om nån som vet kan svara på den frågan.. Jag vill inte låta negativ på något sett men mellan äl och bim bm kan vara så otroligt olika så för mig är det omöjligt att veta genom att bara känna efter måste ha svart på vitt..
  • Loncelot
    5blir6 skrev 2016-02-28 20:47:00 följande:

Är det en fertilitetsmonitir du använder? Hur fungerar den?

Det är Clearblues fertilitetsmonitorn, man kissar på en sticka ca 10dgr av varje cykel (en gång per dag) sätter in den i monitorn och så visar den när man har ägglossning och de andra dagarna man har hög chans att bli gravid, man har en tidsintervall på 6Timmar men ska vara första kisset efter man sovit. Monitorn har lätt varit min väg till våra barn. Med den nya monitorn får man även graviditetstest till 4st och man kan gravtesta vilken dag som helst under hela cykeln...
  • Loncelot
    Nykär15 skrev 2016-02-28 22:07:31 följande:

Vad menar du med gravtesta under hela cykeln? Måste ju ändå vara i ordning minst 10 dgr efter äl?

Man kan testa vilken dag som helst, den identifierar vilket test som är vilket.
  • Loncelot
    5blir6 skrev 2016-02-28 21:43:19 följande:

Dyr? Hur lång tid tog det för dig att bli gravid efter du började använda den?

Först körde vi utan hjälp i 15månader och trodde vi träffade äl, sen börja vi med monitorn och efter 3 månader så kom plusset, barn nr 2 på försök nr1 och barn nr2 på försök 2, såg att det var extrapris nu runt 1500:- med monitorn plus ett paket teststickor för en månad, vad lägger man inte på gravtest varje månad, så för mig är det toppen!. Men helt klart värt det för vår del, tror att fler skulle bli gravida snabbare om dom använde denna, tycker det är igentligen konstigt att inte landsting lånar ut dessa till en börjar skulle säkert lösa en del av dom som försökt länge absolut inte alla men fler iallafall
  • Loncelot
    KCEG skrev 2016-02-29 07:26:43 följande:

Vi använde oss av den gamla modellen med 2:an men nu har jag införskaffat den nya modellen och den har fått köra med oss under den här cykeln. Riktigt nöjd med den.. vi blev gravida på cykel 1 med monoton efter ett antal försök innan utan monitorn. Jag är övertygad om att den hjälpte då, min ÄL var nämligen inte alls där jag trodde att den var. Nu däremot så undrar jag vad som pågår... 7 dagar med ¨hög¨på min monitor, jag har bim på söndag?! Men reder sig säkert, men man är ju så ivrig. Vi vill så gärna ha ett plus nu...

Första månaden begärde monitorn från dag6 till dag25 tyckte det var underligt men den vill väl lära känna kroppen äl dag18-19 hade nog hög i 10dgr denna månad (2) har jag kört med 10tester så betydligt mindre från 3dgr innan beräknad mens säger monitorn till att man kan ta gravtest dock kan man även när man vill, men det är var monitorn rekommendera att inte tidigare än 3dgr innan

Jag hade gamla med mina tidigare barn men köpt den nya inför denna grav. håller nu tummarna och väntar spänt!!! Dag 23 nu o har väl en cykel på 28-31 lite olika där. Ja tänkte testa tidigast på lördag eller.......hihi
Svar på tråden BIM Mars 2016