• Calliope

Gravidillamående, Akupressurband

Är det någon som har testat akupressurband mot sitt gravidillamående? Funkar det?

• Svar på tråden Gravidillamående, Akupressurband
  • LaFontaine

Det funkade för mig när jag började medicinera med en typ av cellgift och mådde kopiöst illa (jag spydde sönder en muskel i magen, så illa var det). De tog inte bort illamåendet, men lindrade. Nu har jag precis köpt nya eftersom jag är gravid och hoppas på samma goda effekt den här gången. De har ju funkat en gång i alla fall!

• Ruter

För mig fungerade det tillsammans med lergigan comp. Lergigan tog bort en del av illamåendet och banden den sista delen av illamåendet. Dock påverkade det inte kräkningarna så fortsatte kräkas lika mycket men slapp må illa mellan gångerna.

• Calliope

Det känns som jag går och är konstant åksjuk men jag har inte behövt kräkas ännu.

• Jennymariaa

Jag använder det just nu men dock tillsammans med lergigan. Kan inte tänka mig att bara armbanden tar bort illamåendet, möjligtvis mildrar det :)

• Jennymariaa
    Ruter skrev 2016-02-06 15:44:38 följande:

För mig fungerade det tillsammans med lergigan comp. Lergigan tog bort en del av illamåendet och banden den sista delen av illamåendet. Dock påverkade det inte kräkningarna så fortsatte kräkas lika mycket men slapp må illa mellan gångerna.

Håller med! Kräker gör jag också ändå :p
  • Misszandra

Jag tyckte mitt illamående lindrades en del av de armbanden, men inte så pass mycket som jag hade hoppats på, mådde ändå illa. Men jag använde dom flitigt och kunde knappt röra mig om jag inte hade de på mig. Hoppas de hjälper för dig om du bestämmer dig för att köpa dom!

Svar på tråden Gravidillamående, Akupressurband