Är det otrohet att ha sex med sitt syskon?
Anser ni att det är otrohet om er partner hade sex med sitt eget syskon? Min kille anser att om han skulle ha sex med sin bror så skulle det varken räknas som sex eller otrohet. Fyfan!
Anser ni att det är otrohet om er partner hade sex med sitt eget syskon? Min kille anser att om han skulle ha sex med sin bror så skulle det varken räknas som sex eller otrohet. Fyfan!
Men du menar alltså att penetrerande analsex inte är samlag? Då är man alltså fortfarande oskuld om man endast haft analsex? Om vi bortser från incestlagar nu.
Nej, jag menar att analsex inte är samlag i lagens mening eftersom endast vaginalt samlag avses. Notera dock det jag skrev om analsex tidigare.
Det är inget som är öppet för diskussion. Vad gäller den mer vardagliga betydelsen av samlag är det något annat men det har jag inte diskuterat i den här tråden och där kan samlag mycket väl ingå om man så önskar.
Jag funderade mest på din egen definition av samlag utanför lagens mening. Penetration i vagina och anal är för mig definitivt samlag. Men inte oralsex.
Orkar inte ...är det olagligt att vara dum på riktigt ??
Tyvärr inte ..piercing, svanktatueringar och string faller in är också..
Men visst - knulla på, barne blir ju fördjävliga på banjo.
Alltså, varför lagen finns säger ju egentligen sig själv. Det är naturligtvis pga att man inte vill ha inavel och då är det den eventuella avkomman man vill försöka undvika.
Att det sedan är ganska förkastligt i allmän mening att knulla sin kusin, moster eller annan nära släkting är en helt annan femma som man kan diskutera vad gäller normer och liknande.
Men bara för att något är normbrytande och onormalt behöver ju lagen inte fördöma det. Det lagen inte vill är att vi skall ha ett samhälle med en massa inavel. Därför är det förbjudet för nära släktingar av motsatt kön att nuppa med varandra...
"Här tas samlag med avkomling eller mellan biologiska helsyskon upp som inte faller under 4-5 §§. Både offer och gärningsman skall vara över 18 år och paragrafen är med andra ord ett förbud mot incest för vuxna förutsatt att det kan resultera i en överträdelse av genetiska aspekter. Det innebär att endast heterosexuella samlag träffas av förbudet. Förutom den genetiska aspekten krävs ytterligare en omständighet för att det ska avse brott, nämligen släktskapet i sig. Syftet med förbud mot släktskapet utgör ett uttryck för samhällets intresse av att upprätthålla en sund och naturlig sammanlevnad mellan medlemmarna i en familj, se Svea Hovrätts dom från den 28 februari 2012 i Mål nr B 6495-11."
Lagen om förbud mot incest gäller alltså enbart samlag mellan man och kvinna och syftet är uttryckligen att undvika inavel.
Vad skulle han kalla det då? Stärka banden med brorsan?
Det är både otrohet och incest.