Inlägg från: ewwelinas |Visa alla inlägg
  • ewwelinas

torktumlare i köket el sovrum

Vi är ett par som väntar vårt första barn och bor i en tvårummare. Har nu torktumlaren på tvättmaskin, men som tillfällig lösning när vi ännu bor här måste vi flytta torktumlaren för att få plats med skötbord ovanpå tvättmaskin. Då är frågan var man ska ställa torktumlaren? 

I sovrummet skulle det enligt mig passa bäst eftersom man lätt kan ta ut kläderna och vika dem där, då när man ska tömma vattnet blir det ju knepigare och om barnet sover.. iofs behöver man ju inte torka då men ja. Skulle ju va trevligt att få sånt gjort när barnet sover. 

sambon tycker köket, jag säger nej. Men.. vid närmare eftertanke kanske det inte är så dumt. Då får man ha igång det när som helst, tvättmaskin är ju ändå också där och har ljud. Och ha nära att tömma vattnet. Men, i köket? Känns ju helt opassande. Då måste man alltså springa med kläderna från toan-köket-sovrummet. 

Men ja, jag vet inte. Vad är smartast? Det är ju bara en tillfällig lösning tills vi hittar större lägenhet. Och den har rum både i sovrummet och köket, känns dock som den tar mindre rum om den är i sovrummet. 

Världens längsta tråd om en torktumlare, haha. Men vill ha tips o råd! Vet inte alls vad som skulle bli bästa lösningen. Tacksam för svar!

• Svar på tråden torktumlare i köket el sovrum
  • ewwelinas

Jag skulle gärna vilja ha ett skötbord där allt finns på en plats när man behöver det.. Men ja, jag vet inte.. 

• ewwelinas
    Anonym (?) skrev 2016-02-08 23:00:06 följande:

Om ni får plats med en torktumlare i sovrummet får ni plats med ett skötbord där med skulle jag vilja påstå.

Annars finns det skötbord att hänga på väggen. Tex över toaletten och fälla ner. Helt okej förvaringsmöjligheter i ett sånt med.

Om ni har badkar finns det skötbord man kan ställa på ett sånt med.

Men vill man ha skötbord i sovrummet? Nej man vill inte ha torktumlare där heller men man vill ju ha tillgång till vatten + att man inte vill att det ska lukta bajs i sovrummet. Jag tycker annars det skulle va mysigt att ha det i sovrummet.
  • ewwelinas

Började tänka på ett ihopfällbart skötbord, om det skulle va en idé? Då kan man lätt vika ihop det så det inte tar nån rum i badrummet men ändå ha allt på en och samma plats. 

• ewwelinas
    Grande Rock skrev 2016-02-09 00:00:17 följande:

Köp en kombinerad tvättmaskin och torktumlare, sälj de gamla på blocket.

En maskin istället för två och plats för skötbord ovanpå.

Nej det känns lite onödigt. Vill inte sälja, är så nöjd med både tvättmaskin o torktumlaren. Det om något behöver man ju, skötbord klarar man ju sig utan (Det är ju bara jag som vill ha allt på ett ställe men vet nog man klarar sig utan.) och det är väl bara första året det behövs som mest. Dessutom flyttar vi till nåt större så fort vi hittar. så detta är bara att jag söker en tillfällig lösning. Så det blir nog ihopfällbart tror jag. Tack i allafall!
  • ewwelinas

Tack för era svar. Det blir ett skötbord på hjul för oss som också har badbalja. Tänkte den får stå i duschen så tar det inget extra rum, bara att rulla bort den när man ska duscha. Torktumlaren får stå kvar, tur. 

ciann skrev 2016-02-09 09:59:34 följande:

Vad ska man med torktumlare till? Skriver jag lite provocerande

När vi bodde i lägenhet hade vi tvättstuga i källaren. När vi fick barn köpte vi en tvättmaskin till lägenheten. Vi körde kläder uppe och lakan/handdukar i källaren. 

Nu när vi bor i hus har vi torktumlare - men vi använder den knappt.

Som skötbord hade vi ett sådant som man ställer på badkaret och som kunde fällas upp vid behov. Mycket praktiskt med vatten nära. 

Här används torktumlaren väldigt ofta och jag skulle nog inte överleva utan den haha. Hatar att hänga upp kläder. 

Svar på tråden torktumlare i köket el sovrum