Inlägg från: Rani |Visa alla inlägg
  • Rani

torktumlare i köket el sovrum

Har ni badkar så köp ett skötbord som man monterar där istället. Eller ha en skötbädd på golvet i badrummet. Kissblöja kan ni byta i soffan/sängen med skötbädden under. Men bajsblöjor på golvet i badrummet. Efter bebisen lärt sig att rulla vill man ändå byta på golvet då de är som små skruvar (från ca 6 månader). Vår minsta har vi alltid bytt bajsblöja på på golvet. Går jättebra.

Torktumlare låter ju en hel del och kör i flera timmar. Jag hade inte velat ha en sån i köket eller sovrummet.

• Rani
    Anonym (Sara) skrev 2016-02-08 23:09:40 följande:

Får man ens lov att ha en torktumlare i ett sovrum? Hur ska ni göra med avlopp?

Vi har iofs inget avlopp till vår torktumlare. Vattnet samlas i en behållare som man tömmer för hand.
  • Rani
    ewwelinas skrev 2016-02-08 23:21:24 följande:

Började tänka på ett ihopfällbart skötbord, om det skulle va en idé? Då kan man lätt vika ihop det så det inte tar nån rum i badrummet men ändå ha allt på en och samma plats. 

Ja det kan funka jättebra. Finns på Ikea. MEN att hålla på och fälla ut ett skötbord när man går med en unge på armen kan nog vara lite bökigt. Min minsta har iofs vant sig vid att läggas ner direkt på golvet (när jag måste hjälpa storasyster med saker) så de vänjer sig ju vid det också.
Svar på tråden torktumlare i köket el sovrum