Pensionssparar du?
Har du något privat pensionssparande?
Hur gammal är du?
Rösta och diskutera gärna i tråden 
Har du något privat pensionssparande?
Hur gammal är du?
Rösta och diskutera gärna i tråden 
Jag är 30 år och har ännu inte börjat. Mina föräldrar sa till mig att det inte behövdes förrän efter 30. Så det börjar väl bli dags.
Ja tyvärr, har gjort det sedan jag var 20. Gick nog med på något sådant eftersom jag tyckte att "min" dåvarande bankman var snygg. Smart!
Nåja, det gäller ju att hålla sig vid liv nu då så att det inte är helt bortkastade pengar.
Nej, det får jag inte, så det är ingen idé.
Ja tyvärr, har gjort det sedan jag var 20. Gick nog med på något sådant eftersom jag tyckte att "min" dåvarande bankman var snygg. Smart!
Nåja, det gäller ju att hålla sig vid liv nu då så att det inte är helt bortkastade pengar.
Nej, det får jag inte, så det är ingen idé.
Inte de senaste 5 åren. Borde väl börja igen men är så oinsatt.
Om det är i ett klassiskt, bundet pensionssparande så se till att lägga om det. Den slopade avdragsrätten gör att allt sparande på sådana konton numer blir dubbelbeskattat.
Japp, 1000 kronor i månaden sedan jag slutade plugga för 1,5 år sedan. Min man sparar lika mycket, vi fyller båda 27 år i vår.
Jag pensionssparar 500kr i månaden, mer har jag inte råd med då jag bara har anställning på 75% 23 år gammal och har väl sparat ett år nu.
Har hört något om det där också för bara någon dag sedan, bra koll jag har (ironi). Får ringa min bank imorgon och be om hjälp, kan man annars "lägga om" det själv?