Inlägg från: Längtan02 |Visa alla inlägg
  • Längtan02

Pcos & Pergotime 2016

Hej, jag hänger på dig :) Jag är 21 år och jag och min fästman har försökt i ca 1,5 år utan framgång. Jag bor i Umeå så en bit bort tyvärr.. Kan man säga "kul" att någon annan är i samma sits fast ändå inte såklart :) Jag fick diagnosen PCO när jag var ca 16 år så fick ganska fort förtur när det gällde fertilitetsutredning. Jag har inga övriga symptom på PCO, mitt BMI ligger på 18 så det är svårt att göra något år det.

Jag började med min första kur av pergotime i torsdags och nu på torsdag ska vi till gyn för att se hur det gått. Jag är jätte nervös över att inte ha någon bra äggblåsa..

Har du varit hos Gyn? Hur gick det? :)

Kram

• Längtan02

Ja precis, kul att följas :D

Men se det som ändå en positiv sak att du blev överstimulerad, då svarar du bra på pergo iallafall :)

Jag var hos Gyn i torsdags, cykel dag 15 och gjorde ultra ljud. Han såg en fin äggblåsa som såg ut att kunna släppa typ idag. Han sa nåt om slemhinnan också men vet inte vadet det var.

Nu känns det sisådär för från torsdag till igår har inte jag och min sambo kunna myst alls.. Vi blev bjudna av mina föräldrar till fjälls så det gick inte så bra.. och nu när jag tar ÄL testerna så får jag ännu mindre utslag än innan torsdags, trots att min gynekolog sa att äl var längre bort än söndag, så känns det ju ändå som att vi missat den :(

Hoppas det gått bra för dig med!!

kram!

• Längtan02

Hej tjejer! Jag plussade igår på BIM-4 på första pergo kuren. :) Hoppas det går bra för er med!!

Kram

• Längtan02
    Yonnahanna skrev 2016-03-31 11:32:14 följande:

Men stort grattis!!!! :D

För vår del blir det remiss till ivf nu :) funkade ej med Pergo :/ kram

Tack så mycket!! :D

Men :( Hoppas det går bra för er ni på IVF!!

Skriv gärna hur det går!!

Kram!
Svar på tråden Pcos & Pergotime 2016