Inlägg från: Änglamark |Visa alla inlägg
  • Änglamark

Pcos & Pergotime 2016

Sara91 skrev 2016-04-06 22:58:54 följande:

Hej tjejer!

Jag har haft Pcos så länge som jag vet. Har aldrig haft en ägglossning av mig själv. Jag blir 25 år i år. Jag och min sambo har försökt skaffa barn i 1 1/2 år. Vi börja med pergotime 1 tablett(funkade inte) sen tog vi två funkade lite bättre men inte fullt ut. Så min kur som har fungerat är:

Primolut- för att få en blödning

Pergotime 2 tabletter- får äggen att växa lite

Gonal-f - för att kicka äggblåsorna och slemhinnan ytterligare några mm.

ovitrelle- för att få ägget att släppa.

Denna kuren funkade för mig och jag var överlycklig. Jag var gravid i 3 månader. 3 månader med många läkarbesök. Sen fick jag en Missed abortion. Kroppen tog inte hand om missfallet så var tvungen att bli skrapad.

Usch!

Så nu är det mitt första försök efter missfallet. Jag är nervös! Imorgon ska jag till vårdcentralen och får pregnyl istället för ovitrelle. Tydligen så har ovitrelle varit restad överallt och gick inte att få tag på. Hoppas att det funkar igen. Har dessutom fått crinone. Är något bekant med det? Det är en vaginalgel som ska skjutas upp varje kväll för att motverka ett nytt missfall. Ska börja ta det nu på min ägglossningsdag.

Med sprutor vet man runt vilka timmar ägglossningen kommer ske. Pergotime har man mindre kontroll hur man ligger till.

Håller tummarna för er alla!

Hur går det för er alla? 

Jag har PCO och senare i juli ska vi starta vår tredje omgång med Provera och Pergotime...

• Änglamark

Spännande med IVF! Håller tummar och tår! Förstår dina känslor, lite berg och dalbana det där... 

Jag har faktiskt blivit gravid. Mellan mitt andra och tredje försök med Provera, Pergotime och Ovitrelle kickade tydligen min kropp igång sig själv. Att jag var gravid upptäcktes under ett vul hos min läkare för att se om senaste Pergotimekuren varit effektiv. Han uppskattade att jag var i v. 5 och nu lär jag va i v. 6. Helt sjukt! Så ge inte upp! Ska dit om en vecka för att se om allt är som det ska än, vilket jag hoppas och tror då jag besväras av illamående...

Svar på tråden Pcos & Pergotime 2016