Pcos & Pergotime 2016
Hej tjejer!
Jag har haft Pcos så länge som jag vet. Har aldrig haft en ägglossning av mig själv. Jag blir 25 år i år. Jag och min sambo har försökt skaffa barn i 1 1/2 år. Vi börja med pergotime 1 tablett(funkade inte) sen tog vi två funkade lite bättre men inte fullt ut. Så min kur som har fungerat är:
Primolut- för att få en blödning
Pergotime 2 tabletter- får äggen att växa lite
Gonal-f - för att kicka äggblåsorna och slemhinnan ytterligare några mm.
ovitrelle- för att få ägget att släppa.
Denna kuren funkade för mig och jag var överlycklig. Jag var gravid i 3 månader. 3 månader med många läkarbesök. Sen fick jag en Missed abortion. Kroppen tog inte hand om missfallet så var tvungen att bli skrapad.
Usch!
Så nu är det mitt första försök efter missfallet. Jag är nervös! Imorgon ska jag till vårdcentralen och får pregnyl istället för ovitrelle. Tydligen så har ovitrelle varit restad överallt och gick inte att få tag på. Hoppas att det funkar igen. Har dessutom fått crinone. Är något bekant med det? Det är en vaginalgel som ska skjutas upp varje kväll för att motverka ett nytt missfall. Ska börja ta det nu på min ägglossningsdag.
Med sprutor vet man runt vilka timmar ägglossningen kommer ske. Pergotime har man mindre kontroll hur man ligger till.
Håller tummarna för er alla!
Hur går det för er alla?
Jag har PCO och senare i juli ska vi starta vår tredje omgång med Provera och Pergotime...