• Anonym (...)

    kär i tio år yngre, upptagen man

    Jag har förälskat mig i en tio år yngre kollega. Jag är gift och har två barn och han har en sambo. Jag kan inte sluta tänka på honom, vi jobbar väldigt tätt ihop och det är omöjligt att undvika honom. Ofta får jag känslan av att känner något för mig också, vi skrattar ihop, skämtar, drar oss till varandra, mycket ögonkontakt och blickar. Kollegor har vi några tillfällen frågat om det är något mellan oss men vi både förnekar det. Vi har inte varit otrogna mot våra respektive och det kommer förmodligen ske heller. Men vad ska jag göra? Jag är blixtförälskad och tänker på honom hela tiden. Men kan det funka med en tio år yngre man? Hur kan jag veta om känslorna är besvarade? Jag vill inte fråga rakt ut eftersom det skulle bli en väldigt krystad situationen på jobbet om han inte delar känslorna.

  • Svar på tråden kär i tio år yngre, upptagen man
  • Långbenopluto

    Men herregud, har du ingen självbehärskning??

    Attraktion kan man givetvis ha mot andra då och då, men varför ens tänka tanken att fråga den andre om det??

    Vill du separera för lite attraktion, eller??

  • Sandra8978

    Förälskelse är en sak.
    Längre relation en annan.

    Hur mycket känner du för din nuvarande?
    Du lurar nog dig själv om du tror att himmelriket väntar bara du blir tillsammans med din kollega.

  • Anonym (Råger)

    Du påminner om mitt ex.
    Hon blev kär i en 10 år yngre man på sitt företag och dom var på konferens/kurs en vecka sen
    kom hon hem och berättade att hon träffat en ny och ville skiljas.  Stor chock !

    Problemet var bara det att han inte alls hade någon lust till att flytta ihop och bilda familj.
    Lite oövertänkt av fd Hustru.  Lite sent att komma tillbaka en vecka senare och säga att
    allt var ett misstag.  En del saker går inte att göra ogjorda tills glömbort pillret blivit uppfunnet.

  • Anonym (Mm)
    Snövits skrev 2016-02-10 17:30:59 följande:

    Men herregud, har du ingen självbehärskning??

    Attraktion kan man givetvis ha mot andra då och då, men varför ens tänka tanken att fråga den andre om det??

    Vill du separera för lite attraktion, eller??


    Eller hur.....
  • Anonym (Nä)

    1. Han är upptagen

    2. Du är upptagen

    3. Framförallt HAN är upptagen.

    Vill du vara en usel medmänniska? För att jobbet ska bli lite mer spännande? Se honom som ögongodis. That's it! Fråga ev din man om det är ok o hångla med ynglingen. Du vet att det inte kommer hålla med den unga.

  • Tecum

    Om du har det bra med din man är det korkat att ens fundera på att sabba två förhållanden för lite attraktion.
    Och om ni inte har det bra bör du prioritera att jobba med ert förhållandet innan du börjar spana på andra män.

  • Anonym (...)
    Snövits skrev 2016-02-10 17:30:59 följande:

    Men herregud, har du ingen självbehärskning??

    Attraktion kan man givetvis ha mot andra då och då, men varför ens tänka tanken att fråga den andre om det??

    Vill du separera för lite attraktion, eller??


    Det är inte bara lite attraktion. Jag har blivit förälskad, han och jag klickar. Vi delar samma värderingar och har liknande intressen. Det är så mycket med honom som fascinerar mig.
  • Anonym (...)
    Sandra8978 skrev 2016-02-10 17:31:09 följande:

    Förälskelse är en sak.
    Längre relation en annan.

    Hur mycket känner du för din nuvarande?
    Du lurar nog dig själv om du tror att himmelriket väntar bara du blir tillsammans med din kollega.


    Jag älskar min man men endast som vän.
  • Anonym (...)
    Anonym (Nä) skrev 2016-02-10 17:58:36 följande:

    1. Han är upptagen

    2. Du är upptagen

    3. Framförallt HAN är upptagen.

    Vill du vara en usel medmänniska? För att jobbet ska bli lite mer spännande? Se honom som ögongodis. That's it! Fråga ev din man om det är ok o hångla med ynglingen. Du vet att det inte kommer hålla med den unga.


    Varför skulle jag var en usel människa om jag lämnar min man för min kollega och om han även lämnar sin sambo för mig? (Om det nu skulle kunna hända) Vi har inte gått bakom ryggen på någon. Kan man verkligen styra sina egna känslor?
Svar på tråden kär i tio år yngre, upptagen man