• LillaLoppi

Vad tycker ni om namnet William?

Nu får vi se om jag lyckas göra en omröstning som fungerar.

Jag såg en omröstning om ett annat namn (med snarlika svarsalternativ) och tänkte då att jag ville göra en likadan.

Så, shoot; vad tycker ni om namnet?

Kommentera gärna om ni har tid, lust och ork.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker ni om namnet William?
  • Alexi

För mig är det helt obegripligt hur namnet kan ligga i namntoppen konstant, skulle aldrig döpa barn till det.

• LillaLoppi
    flygrl skrev 2016-02-12 18:44:49 följande:

William e ett fint namn som också funkar internationellt :)

Håller med dig! :)
    Topcom skrev 2016-02-12 18:51:21 följande:

Åh jag älskar det, min son heter det :)) tyvärr lite för vanligt bu så jag vet inte om jag hade vakt det idag, men det e ju det finaste namnet så hade nog blitt william ändå :)[/quote

[quote=76332218][quote-nick]Topcom skrev 2016-02-12 18:52:54 följande:[/quote-nick]Men vad sjutton. Tjocka gravidfingrar skriver, det ska stå "nu" och "valt"

Haha, vad ska lill*n i magen heta då? ;) Grattis förresten. :)

Ja, jag skulle nog vilja påstå att det är det vackraste pojknamnet, alla kategorier! :D
    Alexi skrev 2016-02-12 18:54:01 följande:

För mig är det helt obegripligt hur namnet kan ligga i namntoppen konstant, skulle aldrig döpa barn till det.

Vad är det med namnet du inte gillar då? Att det är mjukt? Långt? Hm, eller nått annat?
  • Topcom
    LillaLoppi skrev 2016-02-12 19:12:09 följande:
    Håller med dig! :)
    Topcom skrev 2016-02-12 18:51:21 följande:

Åh jag älskar det, min son heter det :)) tyvärr lite för vanligt bu så jag vet inte om jag hade vakt det idag, men det e ju det finaste namnet så hade nog blitt william ändå :)[/quote

[quote=76332218][quote-nick]Topcom skrev 2016-02-12 18:52:54 följande:[/quote-nick]Men vad sjutton. Tjocka gravidfingrar skriver, det ska stå "nu" och "valt"

Haha, vad ska lill*n i magen heta då? ;) Grattis förresten. :)

Ja, jag skulle nog vilja påstå att det är det vackraste pojknamnet, alla kategorier! :DVad är det med namnet du inte gillar då? Att det är mjukt? Långt? Hm, eller nått annat?
    Hon ska heta Alicia:) sen har vi också en eleonor här hemma, lite mer ovanligt men ack så vackert det med :)
  • LillaLoppi
    Topcom skrev 2016-02-12 19:31:37 följande:

Hon ska heta Alicia:) sen har vi också en eleonor här hemma, lite mer ovanligt men ack så vackert det med :)

Fina namn! :)
  • Alexi

Jag avskyr när det är konstigt med uttal och stavning. Uttal med v eller w tex. Sen tycker jag det är engelskt och passar inte på barn med svenskklingande efternamn.

• Interiorista

Jag röstade fult, men egentligen tycker jag inte alls att det är fult, men helt genomtråkigt. Alldeles för vanligt, och det känns som att man inte har nån fantasi utan bara tog ett namn från top tio listan när man skulle namnge sin son.
    Med detta vill jag inte såra någon, men så känns det för mig. Jag har nog en och annan William i närheten, och jag bryr ju mig inte egentligen om vad de heter. Men nu när du frågade så... :)

• Let it Rain
    LillaLoppi skrev 2016-02-12 13:02:16 följande:
    Ja, det är väl ganska vanligt. Men är det fint eller fult? (Det kanske man kan avgöra på namnets popularitet kanske, vad vet jag), men vad anser du? :)
    Midnattsolensland skrev 2016-02-12 12:36:45 följande:

Älskar namnet! Jag röstade på medelklass fast jag ogillar starkt dessa indelningar i klasser. Det är otroligt vackert och mjukt pojknamn. : )

Oh, så fint skrivet! Jag håller med dig! ;)
    Helt ok, varken fult eller jättefint. Strax över medel skulle jag säga.
  • Griseknoen35
    Humlan87 skrev 2016-02-13 01:02:21 följande:

Helt okej namn. Uttalas naturligtvis "villi-jamm" på svenska.

Hör oftast uttalet "vill-jamm" blir ju jätte konstigt att säga villi-jamm. Sista i uttalas j om du lyssnar på de som säger William.
Svar på tråden Vad tycker ni om namnet William?