Nyktra Missbrukare.
Jag är tillsammans med en ex missbrukare som Hållt på mycket under många år med heroin som han slutade med 2003 och efter det har det vart Subitex? Och piller av olika slag. Han håller sig nu nykter går på 12 steg men har nydligen blivit utkastad pga att an tagit återfall och även druckit vid fler tillfällen. Jag älskar honom verkligen och ser verkligen hur han kämpar vissa dagar är bättre än andra. Jag är så tacksam att han gör det här för min skull. Jag har krävt det av honom pga att hans missbruk ställt till det för mig många gånger. Jag försöker stötta honom, dom dagar jag ser att han är extra nere och mår dåligt försöker jag påminna honom att jag verkligen är tacksam för allt han gör och att jag älskar honom.
Han har vid vissa tillfällen tagit återfall, han har tagit piller i kanske 2 dagar och sen skärpt till sig igen. Det ända problemet är att han blir så jävla elak mot mig när han ätit piller, smutskastar mig, berättar för mig hur värdelös jag är, hotar mig och att få gå därifrån kommer inte på fråga för han blockerar dörren. Vet inte hur man ska orka med det, hur många gånger ska man ge honom en andra chans hur många gånger ska jag behöva sitta och lyssna på hans smutskastning och vara rädd. Han har många gånger sagt att jag är de bästa som hänt honom, att han aldrig skulle klara sig utan mig, jag är den enda anledning han har att hålla sig nykter. Att om jag skulle lämna honom så skulle han inte vilja leva, han skulle knarka ihjäl sig osv får så dåligt samvete kan inte lämna honom hur skulle han klara sig då.
Vet inte hur jag ska tänka och hur jag ska göra