• Anonym (L)

Hur sjuk ska man vara för att stanna hemma från jobbet?

Vad är din gräns för att du ska känna att det är befogat att du stannar hemma från jobbet? Räcker det t.ex. med att du är lite snuvig och måste snyta dig varje timme eller måste du ha spytt/ha feber? Vad är dina kriterier?

• Svar på tråden Hur sjuk ska man vara för att stanna hemma från jobbet?
  • Dixie

beror lite på arbetsuppgifter - jag som sitter på ett eget kontor och inte har någon kundkontakt går till jobb om jag är förkyld, jag kan ju sitta och snörvla inne hos mig - men vid högre feber stannar jag hemma - och har jag spytt stannar jag givetvis hemma! 

• Anonym (Ella)

Jag jobbade på Neonatalen och vi var ombedda att stanna hemma vid förkylning osv. Var vi osäkra så bad de oss stanna hemma. På en vanlig arbetsplats, utifrån hur jag själv mår

• lövet2

Att jag inte klarar av jobbet eller att jag känner mig som en smittospridare. I onsdags började golvet gunga och jag fick världens huvudvärk. Det räckte för att jag skulle gå hem. Ville liksom inte tippa omkull på jobbet.

• Anonym (L)

Hur många skulle stanna hemma om det enda symptomet var snuva (och eventuellt hosta), och i så fall vilken grad av snuva skulle krävas för att du skulle stanna hemma?

• Egon den stora

Skulle aldrig vara hemma för snuva. Måste vara så sjuk att jag inte kan sköta jobbet. Hade 39.5 sist jag gick hem tidigare.

• Anonym (Ja)

Om man är väldigt förkyld,hängig och trött.Folk kan bli sura för dom är rädda att smitta andra.Feber/magsjuka hemma såklart

• Jill 79

Jag är bara hemma om jag är så dålig att jag inte orkar ta mg till jobbet. Alltså högre feber eller magsjuka. Har jag tex huvudvärk tar jag en tablett och åker och provar och blir jag inte bättre åker jag hem tidigare. Har väl i genomsnitt en sjukdag vart annat år.

• Anonym (Städare)

Jag stannar hemma om sjukdomen gör mig för trött för att kunna arbeta utan att jag överanstränger mig. Jag kan ibland vara väldigt slak utan att ha egentlig feber, så det är inte mycket att gå efter, utan jag känner efter hur jag mår helt enkelt. Men lite efterhängsen snuva eller hosta orkar jag inte sitta hemma och vänta ut. Då jobbar jag hellre.

• Egon den stora
    Jill 79 skrev 2016-02-14 20:48:46 följande:

Jag är bara hemma om jag är så dålig att jag inte orkar ta mg till jobbet. Alltså högre feber eller magsjuka. Har jag tex huvudvärk tar jag en tablett och åker och provar och blir jag inte bättre åker jag hem tidigare. Har väl i genomsnitt en sjukdag vart annat år.

Var typ aldrig sjuk innan vi fick barn. Sedan har det varit mycket
  • seriösanvändare

Jag har inga problem att jobba om jag bara är lite snuvig eller hängig, men har jag feber eller är jätteförkyld (eller magsjuk) så stannar jag hemma. Också för omgivningens skull. Har kontakt med människor i mitt yrke, men inget "tungt" jobb.

Om du alltid är seriös, lever du bara ditt liv till hälften.
Svar på tråden Hur sjuk ska man vara för att stanna hemma från jobbet?