• Lisa432An

Laxering på tom mage!?

Är det farligt eller jätte dåligt att ta laxeringsmedel (laxoberal) på tom mage?

Jag tog laxoberal igår och gjorde mina behov imorse (utgår från att jag är tom då), och utan att tänka så tog jag en till dos nu precis. Vad kan hända!?

• Svar på tråden Laxering på tom mage!?
  • Nyfikna72

Gör du det nog mycket så lär du väl slå ut hela mag tarm floran och få tiofalt gånger mer besvär om det vill sig illa? Varför tar du laxerande medel?

• Lisa432An
    Nyfikna72 skrev 2016-02-15 10:32:06 följande:

Gör du det nog mycket så lär du väl slå ut hela mag tarm floran och få tiofalt gånger mer besvär om det vill sig illa? Varför tar du laxerande medel?

Så då är det alltså inte farligt att en gång råka laxera på tom mage?
    Döm mig inte nu, men jag gillar inte känslan av att ha mat i magen. Känner mig tjock, tung och svullen då...
  • Påven Johanna
    Lisa432An skrev 2016-02-15 10:50:06 följande:
    Så då är det alltså inte farligt att en gång råka laxera på tom mage?
    Döm mig inte nu, men jag gillar inte känslan av att ha mat i magen. Känner mig tjock, tung och svullen då...
    Sök hjälp för dina ätstörningar. 
  • Nyfikna72

Börja med att skippa mjöl och mjölk mat isåfall. Det är oftast sån mat man får en tung känsla av. En kycklingsallad brukar tex inte alls kännas lika som att äta pannkakor.

• Nyfikna72

Och för att förtydliga mitt tid inlägg, laxerande medel ofta ger precis samma skador om du tar det med eller utan mat i magen om man tar det regelbundet. Enstaka gånger är en sak men regelbundet är ett big no no.......

Svar på tråden Laxering på tom mage!?