barnens skärmtid - ärliga svar
Hej, jag är intresserad av ärliga redogörelser för hur andra föräldrar reglerar barnens skärmtid, eftersom vi har haft stora problem med det i vår familj p g a det ena barnet som är ett s k explosivt barn. Hen får ofta vredesutbrott som påverkar familjen väldigt negativt, och dessa vredesutbrott kommer både då internet laggar, då det går dåligt i spelen, OCH då vi försöker avbryta skärmtiden... Nu tar vi total timeout från skärmar ett tag och hoppas kunna introducera skärmarna på ett mer kontrollerat sätt framöver.
Men jag är intresserad av hur det funkar i andra familjer, helst andra som också har upplevt svårigheter med att begränsa skärmanvändningen, hur det har yttrat sig och hur ni har löst (eller inte löst) det. Eller om barnen har obegränsad tid vid sina skärmar och hur länge de då sitter där dagligen, uppskattningsvis.
Är ärligt talat inte jätteintresserad av redogörelser som "vi låter barnen använda dator eller ipad en timme om dagen, det funkar jättebra för oss"... jag förstår att ni finns och att ni känner behov av att skriva det i en sån här tråd, men jag vill hellre känna att jag inte är ensam med mina problem, och få konstruktiva förslag på lösningar. För det är inte riktigt så enkelt för oss.