• Anonym (anna)

Kan jag neka till att bvc och förskolan vill att min dotter ska skrivas in på habliateringen?

Min dotter är sen i alla delar, tal motorik osv.
    Dom håller på säger att hon behöver resurs hjälp på förskolan men jag tycker det är att överdriva, dom vill även att hon ska skrivas in på habliateringen men det är inget fel på mitt barn förutom att hon är allmänt sen.. Kan man bli soc anmäld om jag nekar det?

• Svar på tråden Kan jag neka till att bvc och förskolan vill att min dotter ska skrivas in på habliateringen?
  • GHopper

Varför vill du inte att hon får hjälp? Att få hjälp betyder inte att det är fel på barnet.

• Anonym (Lägg av)

Varför ska du neka henne hjälp? Hon skadas inte av att få hjälp och om hon behöver det är det ju din egen dotter du skadar genom att du är stolt och nekar henne det?

Lyssna på dem istället. Sluta vara egoistisk.

• Anonym (anna)
    Anonym (Lägg av) skrev 2016-02-15 16:49:00 följande:

Varför ska du neka henne hjälp? Hon skadas inte av att få hjälp och om hon behöver det är det ju din egen dotter du skadar genom att du är stolt och nekar henne det?

Lyssna på dem istället. Sluta vara egoistisk.

Dom överdriva så mycket. Bara för hon är lite sen i utvecklingen och går in i sig själv lite när det blir för mycket på förskolan betyder det inte att hon har någon diagnos. 
  • Anonym (anna)
    GHopper skrev 2016-02-15 16:48:33 följande:

Varför vill du inte att hon får hjälp? Att få hjälp betyder inte att det är fel på barnet.

Känner mitt barn bäst och anser att hon bara är lite sen. Kan skada mer än att hjälpa om man överdiver som dom gör
  • Alexi

Oj. När vi sökte hjälp på bup för vår dotter fick vi så mycket beröm för att vi sökte hjälp tidigt. Vi fick höra att det finns många föräldrar med skygglappar som inte vill eller vågar ta emot hjälp. Och därmed inte ser till barnets bästa. Uppenbarligen är det såna som dig de tänkte på då.

• Anonym (ansvar)
    Anonym (anna) skrev 2016-02-15 16:52:54 följande:
    Dom överdriva så mycket. Bara för hon är lite sen i utvecklingen och går in i sig själv lite när det blir för mycket på förskolan betyder det inte att hon har någon diagnos. 
    När man är förälder måste man bortse från sina egna önskemål och ta hand om barnen. Varför är du rädd för att utreda barnet? Om hon inte har en diagnos så har hon inte.
  • Anonym (am)

Hjälp din dotter genom att låta dom hjälpa er. Hon är så liten än men ju förr desto bättre. Min son hade enorma problem när han började förskoleklass. Jag önskar att dagis kunde ha hjälpt mer. Nu slutade det ändå bra då beslutet att gå om förskoleklass var det bästa för sonen :) Att du tar emot hjälp betyder inte att du misslyckats som förälder. Tvärtom. Det visar att du gör allt för din dotter <3

• Pkb

Hmm vet inte riktigt men läste faktiskt igår om en kvinna som förlorade vårdnaden om sin dotter för att hon inte ville att dottern skulle få vaccinationer och ad-droppar. Sen har jag hört att vissa i min religion (är inte aktiv själv) fått sina barn tillfälligt omhändertagna då de inte ville ge barnet blodtransfusion. Båda gångerna handlade det ju om att man ansåg att föräldrarna nekade sina barn adekvat vård.

• Anonym (anna)
    Pkb skrev 2016-02-15 17:04:09 följande:

Hmm vet inte riktigt men läste faktiskt igår om en kvinna som förlorade vårdnaden om sin dotter för att hon inte ville att dottern skulle få vaccinationer och ad-droppar. Sen har jag hört att vissa i min religion (är inte aktiv själv) fått sina barn tillfälligt omhändertagna då de inte ville ge barnet blodtransfusion. Båda gångerna handlade det ju om att man ansåg att föräldrarna nekade sina barn adekvat vård.

Fy fan vad sjukt rent ut sagt.. 
Svar på tråden Kan jag neka till att bvc och förskolan vill att min dotter ska skrivas in på habliateringen?