• Anonym (Leg ssk)

Jag är sjuksköterska men vill inte jobba med sjuka...! Hjälp mig med tips och råd!

Jag jobbar i dagsläget på en vårdavdelning. Men jag tycker inte det är så jäkla roligt. Jobbet innebär mycket stress, saker som jag inte kan ger mig ångest, tycker det är sjukt jobbigt att jobba kväll-dag...underbemannade. Vill inte heller fixa mat, bädda sängar, fixa transporter osv... Ja det är mycket som jag tycker är jobbigt/tråkigt.

Är mer sugen på att jobba med friskvård och dagtid. Var kan jag jobba då? Dock inte som distriktsköterska med hemsjukvård, lägga om stomipåse osv... Mer enbart friskvård, peppande att gå ner i vikt, sluta röka osv..

Är inte heller sugen på att gå en vidareutbildning där examensarbete ska skrivas...men kanske oundvikligt. Och jag måste ju dessutom fortsätta jobba om jag ska vubba...vill verkligen inte jobba kvar.

Det är ju sånt stort ansvar att vårda patienter på sjukhus och det ansvaret är jobbigt tycker jag.

Någon som kan ge mig tips på arbetsplats, kurser, vidareutbildningar???

• Svar på tråden Jag är sjuksköterska men vill inte jobba med sjuka...! Hjälp mig med tips och råd!
  • M1rella
    Anonym (Vet) skrev 2016-02-15 21:36:36 följande:

Äldreboende?Vet några sjuksköterskor som jobbat där.Lugnt,inte mycket omvårdnad .Mest "vaka"

Inom äldre vård är det också omvårdadsuppgifter och vak är inte man sitter på som ssk.

Dessutom är omvårdnad vårat huvudämne vill man inte jobba med omvårdadsuppgifter så är nog inte ssk något man ska jobba med, iallfall inte klinisk ssk arbete.
  • M1rella
    Anonym (Leg ssk) skrev 2016-02-15 22:04:11 följande:

Nej tänker inte iva heller. Menar bara hur du pluggar och jobbade samtidigt. Företagssjuksköterska är på halvfart i 2 år...då kan jag ju inte rulla tummarna undertiden liksom..

1 år är iva på och det är helfart. Jag läser på distans och är ledig när jag har inneveckan på skolan eller praktik. Är också ledig vid tentor och andra obligatoriska moment.