• Pusheen

Höstbebisar efter IVF 2016

Kajo skrev 2016-05-17 16:33:14 följande:

Ja det är det då :) Vi blev flyttat fram datumet två ggr i samband med ultraljud. Men dom där 1-2 dagarna spelar nog ingen roll i samband med födseln ändå. Den lär of inte komma det datumet ändå.

Jag provade att dra in magen innan, men tycker inte det visade så mkt. Jag är nog mest svullen om tarmarna. Ibland känns det dom en rund gravidmage, men det är nog mest inbillning.

Jag är sugen på smaksatta drycker! Och då kan jag inte dricka kaffe.

Haha, du testade alltså Jag ser min mest på morgonen i sängen innan jag går upp.

Ja ja, tids nog så får du också en fin liten bula på magen

Jag har fått ärva mammakläder av syrran så nu har jag släppt magen fri

Kul att vi är så nära! Som du säger så kommer den säkert inte just den dagen ändå.

Har jag frågat dig om ni ska ta reda på kön? (Gravidhjärna )
  • Pusheen
    Amie77 skrev 2016-05-17 14:28:24 följande:

Jag har ett foto där jag tycker min mage är tydlig i v 19, men för att vara helt ärlig nu i efterhand: nej, den syns inte så tydligt då. :D Så runt v 20-21 skulle jag tro att det hände förra gången.

Vi fick svar på vårt NIPT idag. Allt normalt med 13, 18, 21 och med könskromosomer + att vi ska ha en flicka till 97-98% säkerhet! :D Vi är jätteglada eftersom vi inte har några killnamn alls men dock färdigt med tjejnamn. Väldigt praktiskt. Haha.

Grattis! Så skönt
  • Pusheen

Första gången detta hände; mötte en kollega, hon tittade på min mage och frågade om jag var gravid fniss!

Eeh... J-j-jaaa

Har stora kläder på mig på jobbet så ingen har sett det, trodde inte att det syntes

Känns fortfarande overkligt att JAG får vara gravid och inte alla andra som det har känts innan.

Trevlig helg önskar jag er alla!

• Pusheen
    Libra1 skrev 2016-05-20 19:10:48 följande:

Idag har vi lyssnat på hjärtljud. Det är en livlig liten krabat där inne.

Måste också börja med järntillskott. Någon som testat Duroferon? Min mage gillar inte Niferex så ska testa det istället.

6 dagar till RUL!!! :)

Trevlig helg!

Min mage pallade inte heller Niferex men funkade bra med Apotekets egna. Alltså från den kedjan som heter Apoteket

Niferex finns som droppar med som är snällare mot magen men smakar ve och fasa. Jag fick de på recept för länge sen.

Vad mysigt med hjärtljud och snart rul!

För mig känns det som en evighet tills jag får veta något nytt från kotten.

Min bm sa att de inte lyssnar efter hjärtat tidigt för det kunde vara svårt att hitta och då skapade det bara oro så de chansade inte. Lite tråkigt. Hade varit kul att åtminstone få höra kotten i väntan på rul.
  • Pusheen
    Amie77 skrev 2016-05-20 19:40:49 följande:

Pusheen: Vad kul! Modigt att fråga också. :D Vilken vecka är du i nu - jag har minne som ett såll tydligen.

Libra1: Vad spännande med RUL så nära! Jag fick börja med extra järn för ett par veckor sedan och skulle ta en Niferex varannan dag. Jag har aldrig haft problem med Niferex, men de hade det inte på apoteket så jag köpte Hemofer och tar istället två tabletter av det varannan dag. Vi får väl se om det har effekt, många verkar tycka att det inte är ilka bra som Niferex.

Haha, mitt minne är inte heller på topp just nu (går ju inte hålla koll på alla här inne heller )

Är i v 16
  • Pusheen
    JOLI skrev 2016-05-20 21:07:47 följande:

Åh vad mysigt att få höra bebis hjärta! Gjorde ni det hemma eller hos BM? Enligt min BM lyssnar man inte på hjärtat förrän vecka 24, för tidigare än så är det svårt att höra. Lite besvikelse, jag trodde det var väldigt mycket tidigare.

Har ni någon erfarenhet av sådan apparat man kan lyssna på hjärtat med själv? Är lite sugen.

Precis så som min bm också sa. Blev lite besviken! Trodde jag skulle få lyssna på det innan rul.
  • Pusheen

Längtar också verkligen tills jag kan känna kotten <3

Tycker att magen växer så något händer där ju

• Pusheen

Jag vill också lyssna på mitt barn hjärta.

Har en dålig dag idag. Inbillar mig att jag klämde ihjäl bebisen i morse. Hade mitt foglossningsband på mig och böjde mig framåt. Någon längre ner i magen åkte från undersidan av bandet till övre sidan av bandet. Kändes som en vattenballong som man klämmer på. Inbillar mig att jag dödade bebisen.

Ingen telefontid hos mvc så de kunde jag inte fråga och endast tid för rul den 15:e.

• Pusheen

Tack för alla lugnande ord <3

Jag blev verkligen jättenojig då jag aldrig känt så innan. Kändes verkligen jättekonstigt och jag tänkte givetvis det värsta!

Jag känner också att jag ligger efter. Det måste verkligen hända en hel del de närmsta veckorna. Vill också bara få känna bebisen! Känner desperat efter varje dag men känner inget

• Pusheen
    Amie77 skrev 2016-05-24 22:00:14 följande:

Ja, nu rasar det på! :) 15 juni har jag RUL. Tidigt på morgonen också, så skönt att få det gjort. Plus att de alltid är så försenade på UL på mitt sjukhus så jag tänker mig att de inte hunnit bli försenade om man är där vid åtta. :)

Jag har också rul den 15:e
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016