• irrbloss_83

Höstbebisar efter IVF 2016

JOLI skrev 2016-06-11 21:55:37 följande:
    Ja visst är det så, att så länge bebis i magen mår bra så spelar inget annat någon roll egentligen.
    Kan känna mig så löjlig ibland när jag tänker efter, men när jag står där och känner mig så stor och ful, så brister det för mig.
    För några år sedan hade jag det väldigt jobbigt med vikten (eller jag var inte speciellt stor, men några få kilo mer än vad som ansågs vara perfekt), fick höra det av dåvarande "vänner" ganska ofta. Vilket har jagat mig länge. Började äntligen trivas med min kropp och utseende, därav har det nog tagit mig hårt.
    Pratade med mamma för någon timme sedan, hon gick tydligen också upp väldigt mycket under sina graviditeter.

Får försöka ta mig i kragen och fokusera på det som egentligen betyder något, liten där inne, som är sååå efterlängtad.

Skönt att få prata av sig lite iallafall, tack tjejer!
    Jag tycker inte det är löjligt, jag förstår hur du känner. Det är skitjobbigt att gå upp i vikt sådär "okontrollerat" även om det i det här fallet är av en bra anledning. 

Jag tror också det har lite att göra med gener osv, det är ju inte bara gravidhormoner som ökar under graviditeten utan insulin också tex vilket gör att man får mycket lättare att lägga på sig kilon. 

Det är väl bara att försöka jobba med känslorna, och se till att köpa kläder som passar så blir det lite mindre jobbigt varje morgon. Kram!
  • irrbloss_83

Jag har också lite växlande. Ena dagen är det som cement och nästa dag löst. Lite besvärligt men inte oöverkomligt. Jag tänker att det antagligen beror på att bebis trycker och på hormoner.

• irrbloss_83

Grattis till lyckade RUL!

Är det bara jag kvar nu som inte haft mitt? På måndag smäller det här hos oss :)

• irrbloss_83
    Kajo skrev 2016-06-15 17:01:42 följande:
    Nix, jag har mitt den 27e. Så himla sent :(
    En hel vecka efter mitt, jag förstår att du är otålig! Men det är väl så att den som väntar på nåt gott osv....
  • irrbloss_83

Här är det också dåligt på bebisfronten idag. Jobbar ju på sjukhus och har varit perifert involverad i två komplicerade förlossningar senaste dygnet. Och bara för det så är bebis toklugn och vill inte sparka alls på sin vanliga sparktid. Så nu är det förstås katastroftankar åt alla håll. Ska försöka sova och hoppas att det är bättre imorgon...

• irrbloss_83

Mitt lilla pyre har kommit igång med sparandet igen nu, lite alkoholfritt firar-bubbel med tjejerna gjorde susen. Annars brukar det funka med kall saft eller en isglass :)

• irrbloss_83

Nu är RUL gjort. En väldans pigg och sprattlig liten pojke väntar vi. Nu sparkar han hejvilt i magen på mig. :) Trots begynnande foglossning (antar jag) är det så fantastiskt att vara gravid att jag bara vill gråta av lycka! Allt såg perfekt ut. Jag blev framflyttad två dagar, men egentligen bara pga deras datasystem.

• irrbloss_83

Tack för grattisarna! Gravidyoga har jag inte testat, men det låter som att jag ska göra det. Får försöka hitta nåt bra på nätet eftersom jag bor i urskogen :D Tack för tipset!

• irrbloss_83
    Amie77 skrev 2016-06-20 18:26:10 följande:
    Grattis, irrbloss! Då leder pojkarna tror jag. :)

Tackar! 

Jag har faktiskt tappat räkningen helt och är för lat för att gå tillbaks och räkna, men jag tror också pojkarna leder. 

På tal om annat så har vi också kastat oss in i vagnsdjungeln idag. Eftersom vi bor i urskogen, som sagt, så tänkte vi oss en Emmaljunga City Cross kanske... Men idag klämde jag på en Kronan Duo som jag nästan gillade ännu bättre. Nån som har nån input om nån av vagnarna?

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016