• irrbloss_83

Höstbebisar efter IVF 2016

Libra1 skrev 2016-07-05 09:02:51 följande:
    Idag är det vecka 25! :) Någon som har tips på en BH storlek större? Har jättesvårt att hitta med F-kupa som sitter bra. Inte ens Twilfit hade någon vettig. :-/

Jag brukar köpa mina BHar på en affär som heter change, den jag har på mig nu tror jag är 70I eller nåt annat gigantiskt, de har i princip alla modeller upp till F tror jag, relativt billigt och fina BHar. Hittar du den kedjan är det bara att shoppa loss :)
  • irrbloss_83
    Libra1 skrev 2016-07-09 10:22:10 följande:
    Samma här. Så pass att jag fått en jobbig hosta. Tar Omeprazol 2 ggr om dagen nu. Ska se om det blir bättre. Det tar någon dag för bästa effekt. Hur ligger ditt blodvärde?
    Ett trick för att slippa hostan är att höga huvudändan på sängen lite, typ lägga ett par böcker under sängbenen vid huvudändan. Då får magsyran svårare att ta sig till luftstrupsingången och man minskar hostan... :)
  • irrbloss_83
    JOLI skrev 2016-07-11 08:27:57 följande:
    Usch nu är det oroligt igen... hade gråa klumpiga flytningar igår, idag kommer det även blod i flygningarna och jag har en svag smärta i magen. Ska man ringa BM eller åka in till akuten? Sitter o väntar på att 1177 ska svara, men det går inte snabbt :(
    Svampinfektion kanske? Gråa klumpiga flytningar låter lite som svamp, och det kan ju göra slemhinnorna extremt känsliga och lättblödande.
    I vilket fall är det ju jättebra att kolla upp! Håller tummarna för att det visar sig vara nåt ofarligt. Kram.
  • irrbloss_83
    JOLI skrev 2016-07-11 17:20:04 följande:
    Tack snälla ni! Allt såg bra ut med liten i magen, tack och lov! Har åkt på en svampinfektion och dessutom rejält irriterade slemhinnor som blött. Vilken lättnad!

Vi fick se vår lille grabb igen, det är ju alltid mysigt. Nu ska vi njuta av semester och sparkar i magen.
    Vad skönt att det "bara" var svamp, även om det kan vara nog så besvärligt. 
  • irrbloss_83
    Libra1 skrev 2016-07-15 10:31:05 följande:
    En annan fråga. Har ni fått era moderskapsintyg? Man kan inte söka gravidpenning annars. Jag har inte fått mitt.
    Jag fick mitt i måndags när vi var på MVC. Kolla med dom om du ska dit snart, annars kan du säkert ringa och så kan de skicka det. 

Hur känns sammandragningar förresten? Det verkar som att många av er har sammandragningar och jag har inte känt nån än så vitt jag vet...
  • irrbloss_83

Jag är också lite nervös inför jobbstart, skönt att läsa att jag inte är ensam om det. I mitt fall så ska jag veckopendla till ett annat sjukhus för att jobba där i 3 månader. Slutar där 10 dagar innan BF, vilket gör att det hela känns skakigt. Dels blir det mycket resande, för jag vill ju hem till maken och djuren på helgen (fast på slutet får han nog komma ner mer i och för sig) och så känns det lite jobbigt att börja på ett "nytt jobb" och försöka göra ett gott intryck där även om det bara är ett tillfälligt jobb. Jag har ju inte riktigt jobbandet i fokus rent mentalt känner jag, funderar mest på lilla killen nu för tiden. 

Men det får väl gå så länge det går tänker jag. Även fast jag mest av allt skulle vilja vara hemma och mysa med familjen innan bebis kommer. 

Tror ni förresten man behöver bekymra sig om man slutat gå upp i vikt? De första ca 20 veckorna gick jag upp ungefär 1 kg var 3:e vecka, men nu står jag still sen kanske 3-4 veckor tillbaks. Möjligen att jag går upp enstaka hekton men inte sådär som jag gjorde innan.... Har i och för sig gått en del långa promenader med vilddjuret och försökt äta lite nyttigare under semestern, så jag tänker att det kanske mest är det. Magen verkar växa och lilla livet sparkar och visar inga tecken på att må dåligt på nåt vis i alla fall...

• irrbloss_83
    jewel skrev 2016-07-26 18:01:29 följande:
    Det låter jobbigt med veckopendlingen, men du får ju känna efter hur du mår helt enkelt. Med mitt första barn hade jag tänkt vara ledig två veckor innan BF, men sen bestämde jag mig för att ta tre veckor istället o tur var det för jag jobbade sista dagen en fredag, vattnet gick på lördag kväll o dottern föddes på söndagen :) Jag var inte alls beredd på det. Jag vill inte göra dig orolig i onödan, men det kanske är jobbigt att vara långt ifrån maken om det startar tidigare.

Jag tror inte att det är nån fara alls att du inte gått upp i vikt det senaste. Det viktiga är ju att magen växer. Jag gick inte upp nåt alls förrän vecka 16-17, men nu har jag gått upp ca 10 kg tror jag (vecka 29). Det verkar vara olika för alla o förbränningen ökar vid olika tidpunkter. 
    Ja, lite så resonerar jag. Min chef "hemma" och min chef på nya jobbet vet ju båda om att jag är gravid och att det är lite tight där på slutet. 
    Jag och maken har pratat lite om det där, och han får helt enkelt hoppa in i bilen och köra ner om det verkar starta innan jag kommer hem. Fast jag hoppas verkligen inte det gör det, jag tror jag kommer behöva de där 10 dagarna ledigt för att liksom ordna upp allt inför bebisens ankomst, för det blir inte samma sak att försöka pyssla iordning det på helgerna. 
    Ah, vi får se, det går så länge det går som sagt. 

Ja, när jag har funderat på det har min aptit minskat lite på senaste tiden också, tror det beror på vädret mest, vem orkar äta när det är så galet hett! Jag vill bara ha sallad, frukt och fil. :P 
  • irrbloss_83

Jag tror inte det är så ovanligt att inte ha så mycket sammandragningar om det är första barnet. Jag har haft en enda, för ett par dagar sen när jag höll på och städade och vek tvätt och sprang i trappor. Det kändes mest häftigt, och magen blev verkligen stenhård. Gjorde inte ont och var inte obehagligt heller tyckte jag. 

En väninnna till mig som nyss har fått sitt första barn kände inte en enda sammandragning på hela graviditeten, och det var tydligen också normalt :)

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016