• Libra1

Höstbebisar efter IVF 2016

jewel skrev 2016-05-08 11:43:43 följande:

Och jag som i stort sett bara dricker vatten i vanliga fall är nu jättesugen på smaksatta drycker. Vad konstigt det kan vara :)

Jag försökte lägga in en bild men tror inte att det lyckas. Är iaf i v 16+6 idag o magen känns väldigt stor! Men det är mest mysigt som tur är :)

Mysigt med mage. Min börjar också synas rejält. 15+5 idag. :)
  • Libra1

Jag går till BM ganska ofta. Men det är pga min rädsla eftersom vi förlorat ett barn. Jag känner att privat MVC är bättre. RUL om 2 veckor och 3 dagar. :)

• Libra1
    Soffan83 skrev 2016-05-10 17:41:39 följande:

Hej allihopa! Kul och se att alla e kvar sen sist och några nya :)

Jag tänkte fråga om någon vet hur länge man måste vänta innan man kan göra ivf igen efter man fått barn med hjälp av ivf (icsi) det finns inga frysta ägg osv, utan det blir från scratch.

Man bör ha fått igång sin ägglossning och mens först, ja om man nu har det. Efter det är det nog bara att köra på. :)
  • Libra1

Hur är det för er som börjat känna fosterrörelser? Jag kan känna ganska tydligt nu men blir livrädd när jag inte känner något. Jobbigt! Men vet att vecka 17 är tidigt.

• Libra1
    Pusheen skrev 2016-05-12 10:37:22 följande:

Min bm sa att vi ivf:are får ett extra ultraljud i vecka 34 isch..

Har ni hört ngt om det? Undrar varför. Hon sa att det inte var av någon särskild anledning för någon risk eller så, bara att man kollade lite extra.

Måste ju vara någon anledning tycker jag..

Många får göra TUL. Men jag vet inte om det gäller alla landsting. Skåne gör.
  • Libra1
    Kajo skrev 2016-05-13 08:32:14 följande:

Det har inte min BM sagt något om. Vilken klinik hår ni från Skåne på? Jag går på Capio i västra hamnen (def va nära jobbet). Jag känner spontant att alla ul är välkomna. Igår kom tiden för rul, 27 juni. Känns som en evighet!

Jag går på Mama Mia i Malmö.
  • Libra1

Jag är i vecka 18 och kan inte dölja magen längre. Känns mysigt! :)

• Libra1
    Pusheen skrev 2016-05-20 18:15:23 följande:

Första gången detta hände; mötte en kollega, hon tittade på min mage och frågade om jag var gravid fniss!

Eeh... J-j-jaaa

Har stora kläder på mig på jobbet så ingen har sett det, trodde inte att det syntes

Känns fortfarande overkligt att JAG får vara gravid och inte alla andra som det har känts innan.

Trevlig helg önskar jag er alla!

Det är så roligt när de får undra lite.
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016