• Frmid

Höstbebisar efter IVF 2016

lallallalla skrev 2016-10-24 19:10:32 följande:

Jag började få förvärkar igen vid lunch idag och eftermiddan har varit ungefär som vanligt. De kommer lite tätare nu på kvällen, men de har tyvärr inte tilltagit i intensitet. Så det känns som ännu ett falsklarm. Får se vad som sägs på kontrollen imorgon.

Jaså, hoppas du får positiva besked imorgon på kontrollen :)

Jag hade läst både positivt och negativt om hur ont det gjorde så jag väntade mig såklart det värsta :D men jag hade en rätt kass första äggplockning där de satte bedövningen helt fel på ena sidan, så jämfört med det var det här ingenting! Inte jämfört med andra heller iofs.

Lycka till imorgon, berätta vad som händer!
  • Frmid

Varit på förlossningen sen 03.30, tagit några kurvor ovh fått smärtstillande, är öppen 4 cm nu så vi skickas inte hem :) idag sa BM, kommer vår lilla tjej!

• Frmid

Idag kl 16.11 dök vår underbara lilla dotter upp! Hon är underbar :) det var både det värsta jag gjort och det häftigaste jag gjort! Nu hämtar vi oss på BB och hon sover gott på sin pappas bröst.

• Frmid
    Iskristall skrev 2016-10-26 12:53:19 följande:

Åh underbart! Stort grattis till flickan! Hur gjorde du med smärtlindringen under fl?

Tack så mycket :)

Jag tog bara lustgas, har aldrig velat ha eda och klarade mig bra utan trots att det kändes som att jag inte skulle klara det ibland. Det gick lite långsamt i öppningsfasen så jag fick dropp som hjälpte men det gjorde också att värkarna kom lite för tätt ibland. Då var det svårt att parera värken med lustgasen. Utöver det fick jag bada och värmekuddar.

Har du funderat nåt?
  • Frmid

Tack allihop :) vi är hemma sen igår och håller för fullt på och lära känna henne! Jag håller tummarna för er som snart har era bebisar och håller utkik hela tiden efter nyheter!

Hoppas vi kan följas åt när det här fortsätter i livet med bebisar också :)

• Frmid
    lallallalla skrev 2016-10-27 17:25:18 följande:

Jag sov med hjälp av sovdos inatt igen. Precis när jag vaknade var jag lite groggy och fick en kraftig sammandragning. Jag ställer mig upp och tittar i spegeln och ser hur magen dras ihop uppåt! Medans jag sätter händerna på magen och desperat trycker nedåt tänker jag "aha, det är därför det aldrig startar, det går ju åt fel håll"...

Undrar om jag läst för mycket i "Roliga förlossningshistorier". :)

Haha nej, ja det kanske du har :D
  • Frmid
    Iskristall skrev 2016-10-27 21:09:22 följande:

Klart man har funderat, gör inget annat typ ju

Jag skulle också vilja klara mig utan eda och ska försöka, men vi får se vad som händer. Första barnet så har man ju ingen aning egentligen.

Mitt första barn också och jag har hela tiden sagt att jag önskar klara mig utan eda men är öppen för det om bm verkligen skulle rekommendera det. Är nöjd att jag klarade mig utan men som jag skrev, bitvis var jag rädd att jag valt fel. Lustgasen dock var hur trevlig som helst :D
  • Frmid
    lallallalla skrev 2016-10-28 08:53:51 följande:

Nu är det äntligen på gång! Har haft värkar sen midnatt och på morgonkvisten har de tilltagit, nu gör det ont här. :)

Åh vad roligt! Lycka till och snart är er bebis här :D
  • Frmid
    Sally Cinnamon skrev 2016-10-29 07:49:55 följande:

Godmorgon från bb! Det blev en pojke!

Nej vad roligt! Stort grattis :) verkar ha gått undan!
  • Frmid
    Iskristall skrev 2016-10-29 09:52:31 följande:

Härligt! Stort grattis!

Hur går det för dig?
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016