• Amie77

Höstbebisar efter IVF 2016

Allt gick bra på KUB idag! Nu ska närmsta familjen få veta. :)

6 centimeter pyre låg och sträckte på benen och vinkade så fint. 1:2900 för t-21 och 1:20000 för t-18+13. Är nöjd med det.

Känns jättehärligt med en bekräftelse på hjärtslag och rätt storlek i denna "säkra" vecka.

• Amie77

Vi tog reda på det förra gången och kommer att ta reda på det nu. Vi kommer att veta om bara ett par veckor iom att vi ska göra NIPT som till skillnad från KUB  (90%) har 99,4% säkerhet i sina sannolikhetsberäkningar. Nu behöver man ju inte bry sig om Down's, men om man får låg risk på NIPT gällande det så är det lägre risk än 1:100000 att barnet ändå har det.

I alla fall, vi kommer att få veta kön iom det också (valbart naturligtvis) till samma säkerhet som de sa att det var på RUL förra gången (97-98% säkert).

• Amie77

Förra gången fick vi en pojke och hade pojknamnet spikat runt v 20 eller så. Hade inget tjejnamn. Denna gång har vi redan tjejnamn till 95% säkert, men inget killnamn ALLS. Så rent praktiskt skulle vi ju vilja ha en tjej... :)

• Amie77

Men usch! Fy tusan vad jobbigt. Är du i vecka 16 nu?

Det behöver ju verkligen inte vara något heller, jag störtblödde ju två gånger under v 16 och v 17 förra gången och allt gick bra. Men förstår verkligen att du är oroad särskilt i kombination med smärtor.

Håller alla tummar som går!

• Amie77
    CB1982 skrev 2016-05-06 22:17:20 följande:

Hej!

Allt såg bra ut, blödningen kom från livmodertappen och det skulle inte vara någon fara utan väldigt vanligt.

Jag gick in i v 17 idag (16+0)

Nu hoppas jag på att slippa fler blödningar.

Man blir ju så orolig...

Åh, vad skönt! Hoppas det inte händer igen, även om man "vet" vad det beror på så blir man ju hur rädd som helst!
  • Amie77

Idag gick jag in i vecka 14. Det börjar likna nåt, även om jag nog inte tycker man kommit "långt" i graviditeten förrän v 15-17 nån gång. Så får se om det känns som jag kommit långt nästa söndag. :)

Har fortfarande kvar irriterande symptomet att jag inte gillar smaksatt dryck och faktiskt inte tycker vatten smakar gott heller. I princip det enda jag är okej med är mjölk. Saknar att ta ett glas läsk sådana här sommardagar! Och en kopp kaffe på kvällen...

Oh well. Det är ju inget stort symptom direkt så jag är okej med det. :)

• Amie77
    jewel skrev 2016-05-09 07:46:11 följande:

Vecka 18! :)

Fantastiskt! Och så härligt att vara så långt in i graviditeten. Nästan fyra veckor mellan oss. :)

Vi fick RUL-tid idag (mitten av juni). Nästa BM-besök i mitten på augusti?! Tydligen är inte nästa besök förrän vecka 25 då man är andragångsmamma. Känns så himla långt borta.

Dessutom skrev BM remiss till spec.mödravården angående min önskan om kejsarsnitt. Hon fick upp mitt hopp då hon sa "Man brukar aldrig tvinga nån" så nu har min hjärna börjat se detta som klappat och klart. Inte bra. Grym besvikelse om det inte godkänns.
  • Amie77
    CB1982 skrev 2016-05-09 18:09:26 följande:
    Jag ska till min barnmorska i v 21 trots att jag är omföderska så der är nog olika i landet.

Har funderat på kejsarsnitt med men vet inte om jag kommer få igenom det.

Det verkar olika runt om i landet det med.

Vart ungefär bor du? Landsting eller så...

Själv bor jag i Region Skåne (Hbg)
    Jag är i Norrland. Konstigt att såna saker är olika, men iofs så brukar ju inte problem med t.ex. blodtryck dyka upp förrän ganska sent så det beror nog på det.
  • Amie77

Jag har turen att ha bakålutad livmoder samt en lång kropp för allt att fördela sig på. :D Jag säger "turen" eftersom jag inte har några planer att berätta för andra än de allra, allra närmsta före RUL. Men... jag har nog en liten putmage jag också. Dock äger jag inga tajta kläder och köper byxor för stora så ingen kommer nog att se nån skillnad på ett tag än. :)

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016