• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

Jag har också problem med huvudvärk, hade det förra graviditeten också. För mig är det viktigt att dricka mycket vatten o vila så mycket som möjligt. Jag har även börjat ta järntabletter eftersom mitt hb var lågt senast. Förra graviditeten sjönk mina järndepåer väldigt mycket så jag kollar ferritinet varje gång jag är på MVC. Annars tror jag att huvudvärken ofta kan bero på hormoner. Värktabletter hjälper inte för mig tyvärr.

• jewel
    irrbloss_83 skrev 2016-04-26 15:15:44 följande:

Tjejer, är det nån av er som har erfarenhet av hypothyreos och graviditet. Det vanliga är ju att man behöver höja dosen när man är gravid men för mig är värdena snarast bättre än de brukar vara...

Är det nåt mysko på gång då, tro?

När jag skulle göra IVF för fyra år sen fick jag börja med levaxin, tror tsh låg runt 4. Jag åt det hela graviditeten, fick öka dos en gång. Sen slutade jag o denna gången har jag inte behövt ta levaxin. Har kollat tsh flera gånger, först på IVF-kliniken o sen på MVC. Jag har inte tänkt att nåt behöver vara fel för det. Har du frågat någon läkare om detta?
  • jewel
    Amie77 skrev 2016-04-26 20:57:01 följande:

Usch, blod på papperet igen. Min första graviditet hade jag ju spottings oftare än inte fram till cirka vecka 11-12, så att se blod/brunt/rosa då var liksom: jaha, igen. Mycket mer oroande nu då det är tredje gången enbart. Verkar bli varannan vecka ungefär.

Kan väl säga att jag inte oroar mig för detta blod. Det sa gyn förra gången att blod på papperet ett par gånger inte alls är något att oroa sig för. Däremot oroar jag mig för att jag helt plötsligt ska få ont eller mer blod. Jag ger mig själv tre dagar att oroa mig. Har det inte kommit mer på fredag kväll ska jag ta det lugnt fram till KUB nästa vecka. :)

Blä för blod! Jag började blöda för tre veckor sen o har nu haft små mängder brunt blod i två veckor. Inte kul! Men vad skönt att du inte oroar dig, jag försöker att inte göra det heller. Vilken dag har du KUB?
  • jewel
    Amie77 skrev 2016-04-27 07:09:06 följande:

På onsdag till veckan. Nu på morgonen, hade trosskydd, så var det lite gulbruna flytningar. Eftersom jag inte haft trosskydd tidigare i grav dock så antar jag att jag kan ha haft sådana tidigare då det inte syntes på papperet utan bara på kritvita trosskyddet. Men tolkar det som brun flytning naturligtvis bara för att jävlas med mig själv. :)

Jag ÄR oroad, men som sagt inte för just gårdagens blod som isolerad händelse. Däremot oroad för att mer ska dyka upp de närmsta tre dagarna. Håller tummarna!

Hade du kollat upp igen sedan din blödning?

Så känner jag med, inte så orolig för de bruna flytningar som varit men orolig att det ska bli värre. Jag gjorde ett ultraljud i torsdags o då såg allt jättebra ut. Hoppas att det avtar snart annars vill jag nog kolla upp det igen nästa vecka. Håller tummarna för oss båda!
  • jewel
    irrbloss_83 skrev 2016-04-27 10:56:07 följande:

Jag har inte formellt konsulterat nån, men jag pratade med en kompis som har en kompis som är endokrinolog, och hon hälsade att det inte är ovanligt att TSH sjunker initialt eftersom det är likt hCG. Så då var jag nöjd så. Men ska vara på gynopetation imorgon, så jag tänkte passa på att fråga då... :)

Det lät ju bra! :)
  • jewel
    Gingerpool skrev 2016-04-27 21:20:43 följande:

Jag har i all min neurotiska härlighet äntligen ett ultraljud imorgon. Så jäkla oroad att de inte ska ha några livstecken där inne. :(

Förstår att det känns nervöst. Hoppas att det går bra för er!
  • jewel

Ja, härligt att allt såg bra ut idag! Det är en sån lättnad att gå från ett lyckat ultraljud.

Jag har fått tid för RUL den 24 maj, längtar! Har inget besök på MVC planerat förrän efter det men funderar på att ringa o få en tid ganska snart för att lyssna på hjärtljuden. Är i v 15+3 idag. Jag lyssnade på hjärtljuden i v 15+3 med dottern såg jag nu när jag läste min dagbok från förra graviditeten. Hade varit skönt att få lyssna lite, speciellt eftersom det fortfarande kommer lite brunt blod..

• jewel
    Pusheen skrev 2016-04-29 15:07:48 följande:

Rosa moln och fågelkvitter var det här!

Har fått se en superaktiv liten kotte sprattla runt.

Risken för kromosomavvikelser är 1:20000! Superlycklig!!

Jag får väl ge mig nu.. Det ÄR en liten kotte där inne trots att jag inte känner något

Underbart! Hoppas du kan slappna av nu o verkligen känna dig gravid :)
  • jewel
    JOLI skrev 2016-04-29 13:16:02 följande:

Kraftig mensvärk idag, vet inte vad jag ska ta mig till!! Så fruktansvärt rädd

Har du fortfarande ont? Håller tummarna för att det bara är vanlig växtvärk!
  • jewel
    Frmid skrev 2016-05-05 08:07:41 följande:

Grattis till era lyckade kub :D så härligt!

Går in i v 17 idag, längtat till 27/5 när vi får se pyret igen! Går lite och väntar på att känna den med, är första barnet så jag vet inte vad jag ska vänta mig och när :)

Härligt att ha kommit så långt! Jag är också i v 17 (16+3 idag) o har RUL den 24 maj. Med första barnet kände jag första sparken i v 22. Nu tycker jag att jag har känt nåt litet ibland men sen kan det gå flera dagar innan jag känner nåt igen så jag vet inte riktigt vad jag kände egentligen. Längtar tills man får känna sparkar varje dag!
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016