• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

Libra1 skrev 2016-05-26 18:19:16 följande:

RUL idag och allt såg perfekt ut. Vi väntar en liten pojke. <3

Stort grattis! Har tänkt på er idag. Roligt med en pojke för er med! :)
  • jewel

Kunde inte låta bli att gå in på Lindex o handla lite idag.. :)
  • jewel
    Amie77 skrev 2016-05-27 07:10:05 följande:

Åh, fint!

Får nästan lite lust själv (om ett antal veckor är ju bara i vecka 16 och har inte gjort RUL än), men tror faktiskt att det får bli brorsans kläder för vår tjej när det blir dags. Man får ju så jäkla mycket kläder där i början (iofs kanske mest storlek 62 och uppåt) så jag ska försöka hålla plånboken i styr och inte köpa nåt alls själv! :D

Jo vi har ju en del kläder från dottern men jag vill nog att pojken ska få lite nytt också. Jag älskar att köpa barnkläder, roligare än att köpa till mig själv ;)
  • jewel
    CB1982 skrev 2016-05-25 12:41:28 följande:

Jag har mitt RUL på måndag, nervös och orolig då jag inte känt några sparkar sedan häromkvällen när man såg spark utanför magen.

När ska denna ständiga oro släppa? Tror tyvärr att den kommer hänga kvar hela graviditeten...

Hur går det för dig? Har du känt några rörelser?
  • jewel
    CB1982 skrev 2016-05-27 11:34:20 följande:

Jag var på extra kontroll igår och fick då höra hjärtat slå, underbar ljuvlig musik.

Hoppas att jag kommer kunna slappna av någon gång under graviditeten.

Men jag tror inte att jag är ensam.

Har man som vi som gått igenom ivf för att kunna bli gravida och/eller fått många missfall eller förlorat barn när det gått längre så är det så oerhört svårt att släppa rädslan.

Vad skönt att höra! Ja det känns faktiskt som att vi uppskattar en graviditet extra mycket. Det märker jag när jag pratar med kompisar, speciellt de som blir gravida på första försöket en eller flera gånger. Min förra graviditet kände jag hela tiden att det kan gå fel när som helst, inte förrän hon var ute kände jag mig lugn (fast då oroar man ju sig för andra saker... ;) ) Denna gången känns det lite bättre, jag har hopp om att det ska gå vägen. Det blir som det blir, inte mycket att göra nåt åt liksom. Men jag älskar att vara gravid så det är blandade känslor.
  • jewel
    Amie77 skrev 2016-05-27 15:28:42 följande:

Grattis till lyckat RUL, Gingerpool!!

jewel: Jag är helt med dig om att det är roligare, men jag försöker vara ekonomisk. Läs: jag kommer att misslyckas kapitalt och köpa en massa gulliga saker innan detta är över. Säkert något opraktiskt som en klänning is torlek 56 eller nåt. :D

Hahaha, låter bra! Man behöver inte vara så praktisk alltid tycker jag :)
  • jewel
    Frmid skrev 2016-05-27 16:44:49 följande:

RUL idag :) en frisk, lite trött och motsträvig bebis som troligtvis är en flicka meddelade barnmorskan! Vår lilla gav henne en match när hon försökte kolla allt som de ska, bjöd inte till alls..

Har moderkakan i framvägg så får kanske vänta ett tag till på tydliga rörelser trodde hon. Men nu gör det inget!

Jag är så lättad, glad och lycklig :)

Underbart! Jag hade moderkakan i framvägg med dottern o kände första sparken i v 22 tror jag. Men lite fladder innan dess. Denna graviditet är det klart mer aktivitet i magen än vad jag minns från senast, nu har jag moderkakan i bakvägg. Så härligt när man väl börjar känna livet där inne!
  • jewel
    Gingerpool skrev 2016-05-27 08:55:45 följande:

Grattis till lyckat RUL!

Vi hade vårt RUL igår och allt såg fint ut, vi ville inte veta kön men jag har ändå nu efteråt en smygande känsla av att det är en tjej... så nu är jag mycket mer nyfiken än jag var innan. :D

Har ju glömt säga GRATTIS! :)
  • jewel
    Amie77 skrev 2016-05-29 09:08:57 följande:

Idag vecka 17. 2½ vecka till RUL. Spännande!

Har inte känt tillstymmelse av rörelser sedan i onsdags då jag kände de två pickningarna så tydligt. Naturligtvis är det massiv oro nu. Önskar nästan att jag inte känt rörelserna i vecka 15 och 16 för då hade jag ju inte oroat mig nu. Så typiskt. :)

I alla fall är det nu verkligen himla skönt att det blir ett privat UL till veckan. Jag känner mig inte så gravid + inga nya rörelser = vill definitivt få se hjärtslag.

Jag tror att det är väldigt vanligt att man börjar känna men så går det några dagar till nästa gång i början. I v 19 började jag känna varje dag. Jag går in i v 21 i morgon o nu har jag känt sparkar utanpå magen flera gånger. Så härligt! Skönt att du ska göra ett ultraljud i veckan.
  • jewel
    JOLI skrev 2016-05-29 09:41:39 följande:

Grattis på mors dag, alla blivande mammor!

Tack detsamma! Jag fick en teckning av min 3-åring idag där hon hade skrivit mamma för första gången, kom faktiskt en liten tår <3
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016