• irrbloss_83

Höstbebisar efter IVF 2016

Vad roligt att höra att allt gick bra trots att hon var lite ivrig på att få komma ut, Gingerpool. Här är det v 33+0 idag, alltså 49 dagar kvar enligt alla apparna. Men jag är ju rätt övertygad om att han blir sen, dels pga ärftlighet (jag föddes i BF +14 efter igångsättning) och pga att jag fortfrande knappt känner sammandragningar. Kan räkna på en hand de gånger jag känt nån SD under graviditeten. Än så länge känns det ok om han blir sen, men jag skulle gärna slippa igångsättning...

• irrbloss_83
    Kajo skrev 2016-09-22 13:19:44 följande:
    Gud det blir snart babyboom här:) Jag börjar få svårt att sova på natten. Magen börjar bli stor på riktigt nu och andnöd och sura uppstötningar hälsar på varje natt nu:( Börjar känna att jobbet är en belastning och jag känner mig stressad. Ska träffa en läkare nästa vecka. Hur har ni gjort med jobb?
    Jag jobbar fortfarande, ska jobba till 21/10 och har BF 10/11. Det går ju egentligen bra, men jag börjar bli stor och tung. Men de är snälla mot mig på jobbet och plockar upp om jag råkar tappa nåt på golvet osv. Har också hyfsat lugnt på det ställe jag är nu, så jag tror det kommer gå vägen. 

Än så länge sover jag gott på natten, nästan lite för gott ibland tror jag, och jag tror det hjälper mig orka med jobbet. Samtidigt orkar jag inte direkt göra nåt på kvällarna efter jobbet, så det tar nog ut sin rätt ändå. 
  • irrbloss_83

Blä vilken skräpnatt jag har haft. Vaknade vid 01:30 för att jag var kissnödig, hade ett par sammandragningar medan jag var vaken, men sen slutade de inte som de brukar. Fram till kanske 03:30 eller så så hade jag sammandragningar så fort jag rörde mig i sängen och ibland annars också. Inget som gjorde ont alls, men känns lite olustigt när det kommer massor med sammandragningar på en gång när jag knappt har haft några alls under graviditeten hittills. 
    Somnade sen i alla fall, och har haft ett par sammandragningar nu på morgonen också, men det verkar ändå ha lugnat sig. 

Har ni visa kvinnor några smarta råd eller tankar?
    Får väl ringa förlossningen om det tilltar igen, men jag skulle helst slippa åka in om jag inte verkligen måste. Är hemma nu och har två timmar till förlossningen, och eftermiddagen är planerad att spenderas på ett tåg på väg till Uppsala. Suck. 

• irrbloss_83
    lallallalla skrev 2016-09-25 10:29:50 följande:
    Du kan inte ringa förlossningen och bara prata med dem? Fråga om det är nåt särskillt du ska vara uppmärksam på kanske?
    De flesta av mina nätter ser ut som du beskrev, fast det gör oftast ont också. Det som flera BM sagt till mig är att det är viktigare att känna efter om intensiteten (smärtan/värken) blir svårare än att bara gå på regelbundenhet.
    Libra1 skrev 2016-09-25 12:16:05 följande:
    Jag har också mycket sammandragningar på nätterna. Sov inte på rygg!!! Fast mina kommer när jag ligger på sidorna också. Nu gör det även ont som mensvärk.

Hör med BM eller åk in. Det lugnar alltid att få veta att det fortfarande är lugnt. :)
    Tack för svaren tjejer! Nu har det varit i princip helt lugnt hela dagen, bara nån ensam liten sammandragning när jag bar upp tvätten från källaren. Avvaktar nog ett tag till så får vi se, men blir det samma inatt så ringer jag FL och pratar med dom och hör om de har några tips, eller om de vill ta en titt på mig/oss. 

• irrbloss_83
    lallallalla skrev 2016-09-25 14:48:15 följande:
    Jag insåg idag att jag faktiskt kan gå över tiden också... det gav mig en chock!
    Jag har varit så orolig att hon ska komma för tidigt pga alla förvärkar, så jag har inte tänkt tanken på att det kan vara längre än 4 veckor kvar nu...
    Usch, jag känner mig mer än klar med graviditeten och bara tanken på att det kan fortsätta 6 veckor till gör mig gråtfärdig. :(
    Haha, tänk att det kan vara så olika. För mig är det precis tvärt om. Jag har kallt räknat med att gå över tiden, men har börjat inse att det kanske jag ju inte alls gör. Och plötsligt känner jag mig inte alls redo, vill hinna jobba klart och sen vila och boa och sådär innan han kommer. 
    Blev alldeles hjärtklappig inatt när jag tänkte på att om 3 veckor är han ju faktiskt fullgången och "får" komma när som helst, och då har jag fortfarande typ 5 dagar kvar att jobba. Läskigt! Näe, får jag bestämma så får han tidigast komma en vecka före BF. 

Jo, jag tänkte så, jag ger det en natt till och håller det på likadant inatt så kollar jag upp det imorgon. Men det fortsätter vara som vanligt nu i alla fall och lillkillen tränar ivrigt sina sprattelmuskler på insidan. Skönt :)
  • irrbloss_83

Liten uppdatering: Inatt tror jag det har varit lugnt, har inte känt några sammandragningar alls förutom ett par imorse när jag vaknade och skulle stiga upp. Men de skyller jag på kissnödighet. Under förmiddagen har det varit som vanligt, har bara känt av en eller två tror jag. 

BB-väskan har jag inte börjat med än, men jag tror jag ska packa den till helgen när jag är hemma. Nu i helgen tvättade jag alla pyttiga bebiskläder så kommande helg tänkte jag inreda byrån/skötbordet och packa BB-väskan. Har ni veteraner nåt sånt där hemligt supertips? Jag har hört att eget schampo och sånt där ska kunna kännas skönt efteråt... 
    Dessutom tror jag vi blir kvar ett par dagar på BB eftersom vi bor så vansinnigt långt bort, så man får kanske ta med lite extra kläder så att vi inte behöver kuta runt i sjukhusets... Hmm.... 

• irrbloss_83

Mina sammandragningar har fortsatt på nätterna. Ringde förlossningen igår för att fråga om lite råd de rekommenderade kontakt med MVC och urinprov i första hand, så nu har jag lämnat in det, så får vi se. Men BM trodde att jag kanske stressar lite för mycket med heltidsjobb och lång veckopendling. Det är nog inte helt omöjligt.... Tyvärr. Så jag ska försöka ta det lite lugnare framöver och se om det blir bättre.

Ska hem till min vanliga BM på måndag, så jag får väl prata med henne också, men jag är lite orolig att de ska säga att jag måste sluta jobba, vill inte det än!

• irrbloss_83

Vad tråkigt att höra CB1982, det är ju inte precis vad man önskar när man är nyförlöst. Håller tummarna för att allt i alla fall går så smidigt och enkelt som möjligt från och med nu.

• irrbloss_83

Vad skönt att det börjar dra ihop sig för er, många av er i alla fall :)

Här är det fortfarande ett tag kvar, som mest 7 veckor och som minst två, om han kommer på utsatt tid dvs. Fast jag har det ganska bra, så han kan gott stanna ett tag till. 

Den här helgen spenderar jag i Uppsala med blivande mormor, hon har blivit shoppinggalen nu när det är första barnbarnet på väg :D 

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016