Höstbebisar efter IVF 2016
Nej tyvärr inte! Får åka in i så fall. Men det känns att något händer. Hoppas jag iaf. Alvedon hjälper inte så hoppas verkligen det är på g!!! :)
Nej tyvärr inte! Får åka in i så fall. Men det känns att något händer. Hoppas jag iaf. Alvedon hjälper inte så hoppas verkligen det är på g!!! :)
CB1982: Vad mysigt att ha hela familjen samlad hemma nu. :)
Jewel: men åhh, gulle... <3 Vilken fin pojke du fått!
Ååååh! Vilken sötnos!!!
Här tror jag slemproppen, eller del av den gick förut.
Har massa sammandragningar men de gör inte direkt ont, trycker mycket neråt dock och massa molvärk.
Libra: Iiiihh, vad spännande! Hoppas du mår bra och att allt flyter på. :)
Vi började faktiskt med ersättning igår kväll. Har jätteont i bröstvårtorna o det kommer knappt nån mjölk alls så jag kände att jag inte ville gå igenom samma sak som förra gången. Vad underbart det var att ge honom flaskan o se att han blev mätt!
Vilken skum dag jag har haft idag. Tio i nio fick jag en rejäl värk. Sen en till tio i tio. Tio i elva kom en med efterföljande mensvärksliknande i 45 min. Varje timme har det kommit en värk, som fram till tio i två blivit intensivare. Sen har de lugnat sig i intensitet, men kommit oftare. Nu är de mer som sammandragningar igen.
Dessutom ringde jag och pratade med min mamma idag. Hon berättade att hon aldrig fick några förvärkar. Däremot berättade hon att hennes två förlossningar tagit 11 & 13 timmar, från första värk till bebis. Jag hade ingen aning om att det gick så fort. Hoppas jag ärvt de generna. :)
Igår den 13 okt kl 13:33 kom en liten pojke på 2800g. Vi är trötta men väldigt lyckliga. Ligger på BB och myser lite och väntar på att mannen ska komma. Han fick inte sova över så det har inte blivit så mycket sömn för mig.
Det här känns fortfarande helt overkligt!!! :D
Stort grattis Libra till lilla killen!!!!!
Här är det varannan dag med att jag mår ok till att inte alls må bra med förvärkar, illamående. Idag har jag molvärk både i rygg, mage, ljumskar och ner i benen.
Hoppas så det kan sätta igång snart. 18 dagar kvar till BF dock så jag ska väll inte hoppas för mycket....
Jag vet inte om illamåendet är ett tecken på förlossning. Men det verkar bli vanligt igen mot slutet.
Bra tips om alvedon Pipam. Jag sover så dåligt, så allt som kan ge en extra timmes extra sömn är välkommet.
Vad kul att du tog upp dyktekniken Sally. Jag har tänkt ungefär som Pusheen. Det är ungefär så jag funkar när jag möter smärta. Har också haft problem med migrän hela livet och tycker det är mycket lättare att ta tag i smärtan än att försöka ignorera den.
Jag har gått kursen "Att föda utan rädsla" och den funkar ungefär som dyktekniken. Och så gick jag en kurs i mindfullness för några år sen, som jag också tycker funkar likadant.
Jag brukar föreställa mig att jag knådar ihop smärtan till en liten boll, sen får den ligga nånstans i kroppen och ha ont, medans jag fokuserar på att resten av kroppen inte gör ont. Får se hur lätt det är med just födslovärkar.... :P