• lallallalla

Höstbebisar efter IVF 2016

Pusheen skrev 2016-10-15 10:43:34 följande:

Ja det återstår att se

Min sambo läste om det nu och han sa att det lät som ngt som skulle passa mig. Han ska försöka hjälpa mig med det(om det nu går ifall man skriker rakt ut hehe).

Jag tänkte också att det är en bra teknik att involvera mannen i. Han får i uppgift att stryka över axlarna och käkarna när en värk startar. Jag glömmer lätt att slappna av. Tror han uppskattar att ha egna uppgifter att ansvara för också. Så han känner att han gör nånting.
  • lallallalla
    Sally Cinnamon skrev 2016-10-15 11:31:47 följande:

Han ska också påminna om att gå och kissa då och då! Min man glömde det sist, det har jag ältat i tre år :D

Outch.. och se till att jag får i mig vätska.. nu börjar det bli mycket... :D
  • lallallalla
    irrbloss_83 skrev 2016-10-16 08:17:01 följande:

Jag är också kvar, har BF 10/11. Jobbar 5 ynkliga dagar till, sen ska jag boa, städa och vila för hela slanten! Och kanske baka lite kakor och laga lite mat också.... det ska bli så jäkla sköööönt!

Du har sån energi! (Blir lite avundsjuk ;). ) Själv sitter jag mest i soffan och vilar. Dristar jag mig till att stå i köket och laga mat en halvtimme så kan jag knappt röra mig dan efter. :P

Hoppas du får fortsätta må bra! Och skriv gärna om det, det ger faktiskt lite positiv energi över nätet också. :)
  • lallallalla

Jag är ju också kvar. BF 24/10. Åtta dar kvar nu...

Min slemmis lossnade ju i tisdags. Då tyckte jag det var jättekul och spännande. Men inget har ju hänt sen dess, förutom att jag letar fler tecken än nånsin. Börjar känna nu att det hade varit bättre att inte få nån proppavgång. Jag går och lägger mig nervös och vaknar besviken. :/

• lallallalla
    Frmid skrev 2016-10-16 10:30:28 följande:

Jag är kvar, BF på onsdag 19/10. Men hon får gärna komma när som helst, nu är det tungt och jag längtar :)

Det här med att risken finns för igångsättning 2 v över verkar inte riktigt fastnat hos mig så det känns helt omöjligt att jag ska klara mig tills dess i så fall..

Whii, tre dar! :D

Men visst känns det lite konstigt också, vad räknar man ner till liksom?

Hoppas hon kommer i veckan, så ni får träffas snart. :)
  • lallallalla
    Amie77 skrev 2016-10-16 11:23:02 följande:

Min slempropp kom igår. Idag gick jag in i vecka 37. Har inga som helst känningar om förlossning så jag tror att det är några veckor kvar (och hoppas iom snittet!). Slemproppen kan ju tillbakabildas också om jag inte missminner mig.

Förra förlossningen kom slemproppen på morgonen och bebisen på kvällen. :)

Den kan ju det. Läste igår om en tjej som fick slemmisen på 38+0 (som jag) och bebben kom 40+5... nedslående läsning för mig (bra för dig). Men man vet ju att proppen är ett osäkert tecken.
  • lallallalla
    Frmid skrev 2016-10-16 16:06:12 följande:

Jag vet :D 3 dagar är så ofattbart nära! Ja jättemärkligt, tror inte min hjärna har förstått än vad som faktiskt ska ske. Vi lyckades åstadkomma en bebis och hon kommer, snart! Tack det hoppas jag med :) min man tror hon kommer vara en av 5% som kommer på utsatt dag. Återstår att se!

8 dagar kvar för dig är ju ingenting heller :) när som helst, så underbart!

Märker man tydligt när slemproppen går? Jag har knappt märkt av nåt att det skulle vara på gång, letar febrilt minsta tecken. Ringt förlossningen 2 ggr, 1 för akut huvudvärk och illamående, andra för plötsligt synbortfall men ingen gång ville de att jag kom in. Vila, vatten och parodin var deras förslag båda

Fy, så läskigt med synbortfall! då hade jag blivit rädd..

Om hela slemproppen kommer samtidigt och inte i toan så tror jag inte den går att missa. Den är verkligen slemmig! Och stor/mycket. Skulle tro att den ganska ofta hamnar i toan dock, när man trycker på lite nån gång. Min satt på papperet efter ett toabesök.
  • lallallalla
    Frmid skrev 2016-10-16 16:06:12 följande:

Jag vet :D 3 dagar är så ofattbart nära! Ja jättemärkligt, tror inte min hjärna har förstått än vad som faktiskt ska ske. Vi lyckades åstadkomma en bebis och hon kommer, snart! Tack det hoppas jag med :) min man tror hon kommer vara en av 5% som kommer på utsatt dag. Återstår att se!

8 dagar kvar för dig är ju ingenting heller :) när som helst, så underbart!

Märker man tydligt när slemproppen går? Jag har knappt märkt av nåt att det skulle vara på gång, letar febrilt minsta tecken. Ringt förlossningen 2 ggr, 1 för akut huvudvärk och illamående, andra för plötsligt synbortfall men ingen gång ville de att jag kom in. Vila, vatten och parodin var deras förslag båda gångerna

Spännande att se om din man får rätt idag. :)
  • lallallalla
    Frmid skrev 2016-10-19 09:20:19 följande:

Jag hoppas verkligen att han har rätt :)

Men ska jag gå på min magkänsla så är igångsättning 3/11 vad jag är inställd på nu. Känner ingenting!

Mmm.. jag försöker också tänka så, annars blir jag nog galen. Det är 42+0 som gäller..

Jag har haft så himla mycket sammandragningar, regelbundna värkar som avtagit och slemproppen. Så jag litar inte på nåt annat tecken än en flod mellan bena nu känns det som.
  • lallallalla

Jag har också haft några dagar med extremt mycket rörelser. Det oroade inte mig så mycket. Däremot att hon ofta verkat vila sig dan efter tyckte jag var jobbigt.

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016