• Pusheen

Höstbebisar efter IVF 2016

Pipam skrev 2016-10-12 19:57:54 följande:

Ååååh! Vilken sötnos!!!

Här tror jag slemproppen, eller del av den gick förut.

Har massa sammandragningar men de gör inte direkt ont, trycker mycket neråt dock och massa molvärk.

Men åh så spännande! Det är på gång
  • Pusheen
    Libra1 skrev 2016-10-12 20:42:55 följande:

Jag är på förlossningen nu!!! :D

Lycka till!!! Håll oss uppdaterade om du orkar
  • Pusheen
    Libra1 skrev 2016-10-14 08:31:46 följande:

Igår den 13 okt kl 13:33 kom en liten pojke på 2800g. Vi är trötta men väldigt lyckliga. Ligger på BB och myser lite och väntar på att mannen ska komma. Han fick inte sova över så det har inte blivit så mycket sömn för mig.

Det här känns fortfarande helt overkligt!!! :D

Men ååh! Stort grattis Libra!!! Tänk äntligen har du honom i din famn efter all väntan <3
  • Pusheen
    Kajo skrev 2016-10-14 14:07:22 följande:

Jag har varit inne på förlossning pga inga rörelser. Men allt såg bra ut! Vilken lättnad. Trodde jag skulle kräkas innan jag fick höra lilltjejens hjärtljud. Vilken busunge hon är. Jag brukar känna henne ungefär var tredje timme, men ingenting på hela morgonen och förmiddagen. Nu när jag sitter och äter sen lunch efter besökt behagar hon att hålla låda igen. Nu är jag rätt trött på detta och vill bara hålla henne i famnen! 30 dagar kvar!

Usch så jobbigt! Vet precis vad du menar med illamåendet innan man vet.

Min började leva jäkel redan i väntrummet när jag var där.

Bra att du åkte in. De nämnde inget om hur hon låg då va?

Jag känner hicka högt upp igen. Blir ingen klok på hur hen ligger. Är också lite trött på detta och börjar bli otålig och vill bara ha bebben i famnen nu istället!
  • Pusheen
    Kajo skrev 2016-10-14 17:00:39 följande:

Ja det börjar bli lite små segt nu. Vill bara att dessa sista veckor ska rusa förbi. Jo dom klämde och kände på magen, och hon ligger med rumpan upp och huvudet ner! Så det kändes skönt. Både bm och läkaren förklarade exakt samma läge! Jag har också känt hicka på olika ställen så jag tror inte vi ska analysera läget på bebisen utefter hickan.

Har du börjat få sammandragningar?

Vad skönt, då vet du! Du har rätt.. inte analysera mer!

Man(jag) fattar ändå inte hur bebisen ligger och hur stor den är. Har svårt att förstå att det ligger en helt färdigutvecklad liten bebis där inne som bara väntar på rätt tillfälle att göra entré!

Nej du, inte en enda sammandragning vad jag vet iaf. Kanske hade en när vi var på väg hem från vändningsförsöket, de klämde ganska mycket på magen innan de såg med ultraljudet att hen låg rätt. De ville först känna om de kunde känna själva hur den låg. Fick typ molvärk i hela nedre området i 10-20 sekunder. Har aldrig känt så varken innan eller efter det.

Allt känns så långt bort tycker jag pga att jag inte känner något alls!

Känner du något?
  • Pusheen
    Kajo skrev 2016-10-14 17:52:30 följande:

Jag har börjat få små sammandragningar, det känns som mensvärk i magen eller som träningsvärk och att magen blir toppig och hård. Men vad jag förstår så behöver det inte betyda något.

En vän till mig hade sammandragningar från v15 och blev sjukskriven. Bebis kom 2 v över tiden...

Medan en annan inte hade en ända sammandragning utan det va pang på värkar med en gång och då kom bebis 3 dagar innan bf.

Vi får hålla tummarna att våra knyten vill komma lite innan bf (sådär lagom tidigt) :)

Kom på nu när du säger det att så har jag också känt men nu var det några dagar sedan jag kände något.

Ja, lite så där lagom tidigt kan de väl titta ut?

Är så nyfiken så jag håller på att spricka nu! Pojke eller flicka och hur ser hen ut?? Vad har hen fått från vem?
  • Pusheen
    Sally Cinnamon skrev 2016-10-14 22:59:23 följande:

Också känt illamående idag, kan det vara ett tecken alltså?. Lite allmänt hängig med huvudvärk men kopplade inte det direkt till bf. Nu på kvällen har det däremot ilat som bara den, som att bebisen borrar sig ännu längre ned. Trodde nästan det var nåt på gång. Börjar också känna mig ganska redo fast också nervös.

Hur var det här i tråden med dyktekniken? Någon annan som testat/är sugen på att testa eller har andra erfarenheter?

Tack för att du tog upp det med dyktekniken. Googlade och kollade vad det var för något och det känns absolut som något för mig!

Nästan redan tänkt att jag ville hantera värkarna på det sättet och visste inte att det fanns en metod som hette så

Jag har kronisk migrän (hade innan grav) och måste hantera de värsta anfallen på samma sätt typ.

Sen om det går i praktiken återstår att se
  • Pusheen
    Sally Cinnamon skrev 2016-10-15 10:33:05 följande:

Spännande Pusheen och lallallalla! Ja, man vet ju inte säkert om man kommer ha sinnesnärvaro (eller -frånvaro?) att klara det i den situationen. Hoppas! Blev i alla fall tilltalad av att det var så mycket mindre krångligt än profylaxandningen vi försökte med sist. Tänker ge det ett försök helt klart!

Ja det återstår att se

Min sambo läste om det nu och han sa att det lät som ngt som skulle passa mig. Han ska försöka hjälpa mig med det(om det nu går ifall man skriker rakt ut hehe).
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016