Höstbebisar efter IVF 2016
Jag har för första gången denna graviditet varit inne på förlossningen för CTG. Bebisen kom aldrig igång riktigt idag heller och då tyckte vi att det var dags att ringa. Fick naturligtvis komma in och kolla CTG i en halvtimme. Ska säga att jag känt ett par sparkar innan jag åkte in så jag var inte alls oroad över om hon levde. Det jag gick på var uppmaningarna om minskade fosterrörelser och att ringa förlossningen om man märker det.
Jättebra CTG-kurva, ingen äggvita i urinen - dock är blodtrycket på väg upp stadigt: 139/86 nu (för en vecka sen 139/80), men fullt normalt tyckte BM. Jag vet dock att det var vid x/85 som min vanliga BM började oroa sig förra gången.
Fick även ett UL av läkare och så, så frustrerande att se hur hon busade runt där inne med armar och ben och jag kände ingenting!
Men allt såg bra ut! CTG som sagt, pigg verkade hon vara och fostervattenmängden var perfekt.
Skönt att veta det. Blev påmind av läkaren att undersökningen är "färsk" så om 24 timmar så "räknas" den inte längre. Då är det dags att höra av sig igen om man är oroad. Men nu hoppas jag det dröjer till nästa gång...