Höstbebisar efter IVF 2016
Skönt att höra att man inte är ensam!
Hur mycket kläder till bebis måste man införskaffa så här innan hon är född funderar jag över. Och i vilka storlekar?
Eller vad säger ni andra?
Skönt att höra att man inte är ensam!
Hur mycket kläder till bebis måste man införskaffa så här innan hon är född funderar jag över. Och i vilka storlekar?
En liten nyfiken fråga, har ni bestämt namn ännu?
Jag och mannen har märkligt nog kommit överens till slut, det trodde jag aldrig!
Hej! Hoppas ni mår bra!
Själv mår jag lite sådär. Har fått galet ont i levern så har varit på spec MVC idag och ligger nu på Prenatal med en go spruta i kroppen. Blev livrädd för att det skulle vara havandeskapsförgiftning men det var det som tur inte. Bara min lever som bråkar. Har opererat bort gallblåsan tidigare.
Någon mer med gall/leverproblem?
Idag fick jag veta att jag kommer att få planerat kejsarsnitt!! Okej, inte läkargodkänt än, men barnmorskan på aurora insåg snart att jag var påläst och bestämd och de sista tio minuterna pratade vi om hur rutinerna kring planerat kejsarsnitt ser ut och hur hon tycker att jag nu ska peppa mig själv och känna att jag får en bra andra "förlossning" efter min jobbiga första. Så stödjande!
Hon sa att hon inte kan ta beslut, men att hon vet hur det funkar i sådana här lägen. Så nästa vecka blir det läkarbersök för att få kejsarsnitt godkänt formellt och sedan i vecka 35 så blir det ett besök för att boka in själva snittet. (Jag får dessutom träffa samma läkare som förra gången och hon tyckte jag också var stödjande och bra i sin information så detta känns helbra just nu. Men vill naturligtvis få det formellt bestämt också innan jag slappnar av helt.)
Mycket glad och lättad och nöjd är jag nu!
Jag kunde inte låta bli att packa upp BB-väskan idag o kolla på alla grejer o drömma mig bort... Det saknas fortfarande några grejer, t ex kamera men annars är jag redo! :)

Förra graviditeten gjorde jag min sista dag på jobbet v 36+4 och dottern föddes v 36+6 så denna gången vill jag gärna vara lite ledig innan bebisen kommer :) Om han stannar inne till det planerade kejsarsnittet så blir det 4 veckor ledighet. Det känns mycket men hellre det än ingen ledighet alls. Jag har mycket mer krämpor nu också så det ska bli väldigt skönt att vara ledig!
Jag väger mig bara på MVC eftersom jag inte vill tänka för mycket på vikten men senast hade jag bara gått upp 1 kg på 3 veckor trots att jag känner mig mycket större. Jag har börjat må lite illa igen o har svårare att äta middag t ex, precis som i början. Men choklad äter jag nästan varje dag ;)
Jag var inne på förlossningen idag pga sammandragningar o molvärk. Tappen var opåverkad som tur är så jag får bara stå ut med det. Hade hoppats på att bli sjukskriven men det blev jag inte, fast hon sa att jag skulle dra ner på tempot. Hur det nu ska gå till om jag inte blir sjukskriven... Jag tar det så lugnt jag kan. De tog även urinprov som visade lite äggvita så de skulle odla vidare. Det känns skönt att tappen är opåverkad men det känns inte helt bra att gå med förvärkar..
Hej tjejer! Det var länge sen jag var inne här nu. Typ april eller maj tror jag..
Har läst de sista sidorna och skrattar lite åt hur lika vi är allihop med oro, sparkar/rörelser mm. Det hänger väl mer ihop med att vi är ganska lika långt gångna än att vi är så himla lika som personer.. ![]()
Även jag hörde av mig till förlossningen i fredags. Mina sammandragningar började göra ont med både värk och tryck nedåt för två veckor sen ungefär. Jag är inte orolig för förlossning just nu, men undrade om det inte kan påverka tappen på lång sikt när det är så. Fick tyvärr inget bra svar, så jag ringer dem nog i veckan igen och hoppas på en annan barnmorska.
Nån här som vet?