• Frmid

Höstbebisar efter IVF 2016

Soffan83 skrev 2016-03-10 22:40:23 följande:

Ha ha ha, måste vara en sån där härlig dag på jobbet :)) ja vi fick bild, ser ut som en liten kyckling! Ja vi kanske föder samtidigt :) ska ni föda på Linköping? Bor ni där? Vi bor i Söderköping, så det är ju närmare till Norrköping men jag vill föda i Linköping.

Haha samma här och den lille ser ut att stå på huvudet :D

Ja vi bor i Linköping, så jag hoppas att det blir här! Kul att vi kan följas åt så nära :)
  • Frmid
    Mariana79 skrev 2016-03-12 07:53:34 följande:

Förlåt för att jag kommer med ett neggo inlägg nu, men behöver skriva....

Det går nog åt fel håll för mig, fick lite blod på pappret igen igår em/kväll som sen blev brunt V7 (6+1). Det avtog på kvällen, men hade sådana menssmärtor i mage och rygg att jag var tvungen att ta värktabletter. Nu på morgonen är det rosa/bruna tillbaka i liten skala och jag har ff ont i mage och rygg... även om det inte kommer ut mycket blod/brunt så är väl det i kombination med smärta inget bra alls i sammanhanget....

Det var nog för bra för att vara sant att vi skulle lyckas med 1:a Ivf försöket..

Att gå så här med småduttar på pappret och ha ont är tortyr... det är väl bättre att det sätter igång istället :(

Över en vecka till får man gå så här tills det är dags för det slutgiltiga beskedet på VUL..

Vill ge mig ut och springa en mil i ren frustration, känns som om all optimism och hopp har lämnat mig.... FAN!

Ledsen att ge er detta ångestladdade inlägg så här på lördagsförmiddagen ..... Kram <3

Åh nej, jag förstår att känslan måste vara fruktansvärd! Tänker på er och håller tummarna för att det är en normal blödning :/
  • Frmid

Stort grattis Iskristall och Jewel :) underbart!

Håller tummarna för er alla med vul framför er :)

Amie77, kan du inte ringa kliniken och berätta om din oro och kanske få en tid i nästa vecka?

• Frmid

Känner igen mig lite i allas era beskrivningar :)

Somnar gärna vi 20-21 i veckorna, minst 1 kanske 2 toabesök på natten. Sämst är när det infaller 10 min innan klockan ska ringa..

Drömmer massa udda, roliga, skrämmande och rent sagt skitkonstiga saker.

Blir jag hungrig så är det inte många minuter tills hungerdöden inträffar :) min sambo gör så gott han kan för att hinna med!

Nästan så jag önskar mindre symptom, i alla fall tröttheten nu men antar att jag skulle oroa ihjäl mig o m jag inte kände nåt.

Är i v 10 (9+3) har inskrivning på mvc 4/4 och UL 8/4. Längtar tills vi får se vårt lilla mirakel igen!

• Frmid

Grattis alla ni som fått se små hjärtan idag :D

Så fantastiskt!

• Frmid

Hur långt gångna är ni som berättat på jobbet?

Min chef o närmsta kollegorna vet, men inte min personal eller andra kollegor.

Nu har min noja börjat för nästa UL, inplanerat 8/4. Känner mig knappt gravid förutom trötthet och hunger.

• Frmid
    Soffan83 skrev 2016-03-22 22:53:11 följande:

Var inte du och jag lika långt gångna? 9+5? För jag känner inte heller mkt nu förutom hunger och trötthet. Det "ska" ju börja avta nu. Behöver såklart inte vara så men vi närmar ju oss vecka 12 ;)

Det är vi, på dagen :) ja det kanske ska vara så, det här är min första graviditet så jag har ingen aning om vad som är normalt och inte.. Då ska jag försöka tänka att allt är som det ska :)
  • Frmid

Ja, vi hade tänkt vänta tills efter KUB också men det är svårt att undvika i vissa situationer :) som när morbror serverar rött kött på släktmiddagen och vet att jag alltid äter det annars :D

Så släkten vet, men vi är inte många och några visste att vi gjort IVF.

Men jobbet får bli efter KUB.

• Frmid
    Queen5683 skrev 2016-03-25 21:45:45 följande:

hej på er tjejer! Har en fråga.. ska nån av er åka bort på semester i sommar..? jag vill så gärna åka en vecka med gubben för lite sol och bad i slutet av maj efter min ultraljud för v18-19. Men min kära familj som jag älskar vill att jag ska behandla mitt graviditet som en diamant, jätte gulligt men man måste ändå kunde leva oxså eller hur...? Dem vill inte att jag sätter mig i en flygplan överhuvudtaget och menar att det kanske kan medföra nån risk... som vad vet jag inte... suuck. Jag skulle gärna kontakta min barnmorska men det är röda dagar och vi måste köpa våran biljett innan den blir för dyr så lite hjälp och råd skulle jag vara lite tacksam för.. :) Kram och trevlig påsk till er alla <3

Jag och min sambo (man om 2 v) ska på bröllopsresa 2 v i april. Vi kommer flyga långt men med mellanlandning. När jag rådfråga läkaren på RMC så tipsade hon om stödstrumpor, dricka vatten och försöka röra lite på sig och få upp fötterna på flyget.

Sen sa hon att man inte kan sluta leva ett vanligt liv :) men hon tyckte det mest oförutsägbara vore OM nåt händer när vi är utomlands. Kan de hjälpa oss då?

Min mamma är likadan, ville att jag stannar hemma, helst inlindad i bubbelplast tror jag så inget händer :)
  • Frmid
    Soffan83 skrev 2016-03-26 06:30:33 följande:

Vad kul att ni ska gifta er Frmid :) vart ska ni på bröllopsresa?

Tack :) efter några år av ingen bebis så behövde vi lite positivt så vi bestämde bröllop och bokade drömresa till Mauritius. Vi var inte alls säkra på att försöket skulle funka men det gjorde det ju :D
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016