Queen5683 skrev 2016-03-25 21:45:45 följande:
hej på er tjejer! Har en fråga.. ska nån av er åka bort på semester i sommar..? jag vill så gärna åka en vecka med gubben för lite sol och bad i slutet av maj efter min ultraljud för v18-19. Men min kära familj som jag älskar vill att jag ska behandla mitt graviditet som en diamant, jätte gulligt men man måste ändå kunde leva oxså eller hur...? Dem vill inte att jag sätter mig i en flygplan överhuvudtaget och menar att det kanske kan medföra nån risk... som vad vet jag inte... suuck. Jag skulle gärna kontakta min barnmorska men det är röda dagar och vi måste köpa våran biljett innan den blir för dyr så lite hjälp och råd skulle jag vara lite tacksam för.. :) Kram och trevlig påsk till er alla <3
Jag och min sambo (man om 2 v) ska på bröllopsresa 2 v i april. Vi kommer flyga långt men med mellanlandning. När jag rådfråga läkaren på RMC så tipsade hon om stödstrumpor, dricka vatten och försöka röra lite på sig och få upp fötterna på flyget.
Sen sa hon att man inte kan sluta leva ett vanligt liv :) men hon tyckte det mest oförutsägbara vore OM nåt händer när vi är utomlands. Kan de hjälpa oss då?
Min mamma är likadan, ville att jag stannar hemma, helst inlindad i bubbelplast tror jag så inget händer :)