• Frmid

Höstbebisar efter IVF 2016

Amie77 skrev 2016-08-03 15:02:02 följande:

Alltså, dessa människor som absolut vill dela med sig av hemska förlossningshistorier till folk som väntar sitt första barn! Varför har man den önskan att skrämma upp folk?

Iofs har jag väl inte, i denna tråd, hymlat om att jag denna gång vill ha kejsarsnitt, men man behöver ju inte med (skade?)glädje berätta alla detaljer. Om det inte efterfrågas naturligtvis!

Nej jag håller med dig, måste enbart vara för deras egen skull de måste berätta. Jag tycker det är skillnad här :) jag väljer ju att dela min resa, tankar och funderingar med er och värdesätter de svar jag får och era tankar/funderingar. Här kan jag dessutom välja att sluta läsa om något inlägg skulle vara jobbigt för mig.

Jag håller med Sally Cinnamon, vem vet hur det blir? Kanske går som en dans för mig bara för att jag började noja så tidigt :)

Hur har ni det med fosterrörelser? Jag läste nånstans att barnets aktivitet i magen kan indikera hur det blir när det är fött sedan. I så fall kommer vi få en vild liten tjej :D full fart mest hela dagarna, hela magen bara skakar när hon sätter igång. Men mysigt är det!
  • Frmid
    Libra1 skrev 2016-08-16 12:11:37 följande:

Smink har jag inte riktigt förstått varför man vill ha med sig. Man ska ju föda. He he!!!

Novalucol, Gaviscon etc hämmar järnupptaget ja. Försök att inte ta det samtidigt. Jag tar Omeprazol för halsbrännan. Kan inte sova annars.

Tycker det är så dyrt med vattengympa, yoga och massage, allt det där jag skulle behöva gå på. Jag gör yoga via youtube. Funkar!!! :)

Det tänkte jag börja med, promenader är lite svårare nu. Så jag tänkte varva simning och cykla med hemma-yoga :) Kan du skicka nån länk med tips?
  • Frmid
    Libra1 skrev 2016-08-16 14:33:38 följande:

Denna gillar jag!!! :)

Tack! Den ska jag testa :)
  • Frmid

Vi kom väldigt snabbt överens om flicknamn men funderade desto mer på pojknamn men kom till slut fram till ett jättebra där med :) nu blir det ju en tjej så där är vi klara med både för och mellannamn! I kategorin mer ovanligt på både flick och pojknamn.

Har tänkt på er CB, skönt att höra att bebis är kvar men tråkigt att du mår dåligt av biverkningar och sängvilan..

• Frmid
    Sally Cinnamon skrev 2016-08-25 09:16:20 följande:

Gick det bra Libra?

Själv har jag haft en mental dipp på sistone vad gäller graviditeten. Tycker man får mkt störiga kommentarer om magstorlek etc. Trodde aldrig jag skulle bli så känslig ang det! Min mage är så stor att jag får mkt att folk tror det är dags nu! Plus de vanliga skämten om att det kan vara två barn.

Lägg lite fogar, lite benkramper och kasst järnvärde och -sömn på det och jag känner att det kunde vara skönt om det var klart snart.

När ska ni andra sluta jobba om ni jobbar nu?

Jag jobbar till 36+1, har ett stillasittande jobb och med tanke på att jag "bara" är trött och har ytterst lite foglossning så känns det som det kommer funka.
  • Frmid
    Libra1 skrev 2016-09-02 19:00:51 följande:

Jag blir lite galen på det där med bebiskuddens vara eller icke vara. Hi hi! Vi har köpt en platt Ikeakudde till sängen. Ska man ha en till vagnen också? Tydligen var den där pandakudden inte bra. Hur tänker ni?

Trevlig helg alla goa magar!!! :)

Varför är inte pandakudden bra?

Trevlig helg! :)
  • Frmid
    Libra1 skrev 2016-09-02 20:09:05 följande:

Tydligen kan de inte röra på huvudet i den och det kan vara farligt om de kräks. Jag vet inte. :-/

Jaha, det har jag inte hört förut. Får kolla med barnmorskan vad hon säger då kanske. Lite svårt att veta vad som är "rätt och fel" med allt känner jag, ovana som vi är..
  • Frmid

Det är så härligt att det närmar sig för alla :) jag blir så glad för oss alla som kämpat så mycket!

En fråga, jag har bröst modell större, typ G/H kupa nånstans. Vart hittar ni med samma storlek bra amningslinnen? Tycker den där lilla "innerbh:n" är så himla liten och trycker här och där oavsett storlek på linne :/ eller kör ni på tröjor och t-shirt istället?

Har börjat packa väskan :D känns helt overkligt men på torsdag är det v 35 för oss, lika bra att vara beredda!

• Frmid
    irrbloss_83 skrev 2016-09-04 16:36:35 följande:

Jag kör på HM:s Divided-linnen i strl L, med BH under bara. Såg nåt fiffigt trick på pinterest förut om att man kan klippa av axelbanden och sy en ögla framtill som man fäster runt den del av amnings-BH-kupan man tar av, så att linnet liksom följer med ner. Så hade jag tänkt göra. Linnena kostar bara 50 kr styck så det känns ok att experimentera lite.... :)

En annan fråga. Fick förslag på spa med tjejerna till helgen. Är det ok som preggo med lite behandlingar och sånt, eller måste jag stå över all lyx? Ska till BM imorgon, och ska fråga henne också, men jag tänkte att familjelivs samlade expertis säkert kan ge mig svar redan idag :)

Aha vad smart, då ska jag kolla pinterest. Tack för svar :)

Tror de flesta spa har anpassade behandlingar för gravida, tror dock inte man kan göra riktigt allt. Massage går iaf bra om de håller sig från ländryggen. Jag går regelbundet på massage nu för mina trötta muskler i ryggen, blir mest nacke, axlar och som längst ned till bh knäppet. Härligt med spa :)
  • Frmid
    irrbloss_83 skrev 2016-09-09 16:30:50 följande:

Jag känner också som du, att jag är rädd att jag ska sakna magen sen när den är borta! Jag trivs bra som gravid mina små krämpor till trots. Men förhoppningsvis ska lillkillen få sig ett eller ett par syskon också, så jag får väl tänka på det kanske - om vi lyckas skaffa några det vill säga.

Här är det fortfarande mest vagnsbekymmer, men i helgen ska vi ha tjejträff och gå på spa. Jag beställde nån slags "mother to be"-massage/aromaterapi, det blir nog fantastiskt tänker jag. Och så ska jag och bebis bara njuta av att vi blir bortskämda :)

Härligt det låter med spa och behandling :)
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016