• Amie77

Höstbebisar efter IVF 2016

Mariana79 skrev 2016-03-12 19:01:53 följande:
    Jag kommer, om det går bra ringa mvc efter vul... har för mig att man lämnar blodprov vecka 10-11..
    På 1177 står det v 9 och sedan UL vecka 11-14. Kanske kan vara annat också. Kan inte fatta att man glömmer sånt här så snabbt.

Vi hade bästa KUB-UL:et med sonen i vecka 13 eller så förra gången. Vi såg hur han absolut inte kunde vara still i magen utan hoppade som på en studsmatta i slowmotion upp och ner, upp och ner hur länge som helst. :D
  • Amie77
    Kajo skrev 2016-03-13 10:13:21 följande:

Hej! Hoppar in här:) är vecka 5 (4+2). Ska på ul 4/4. Är superglad över mitt plus! Min 7e insättning och första pluset. Slitit i 1,5 år med ivf:er och 3,5 år totalt.

Jag är lite lätt överstimulerad, det började 1 vecka efter ET. Nu har det lagt sig lite, ska dock kontrollera det imorgon. Det knäppa är att jag blir nojig att det inte är ett bra tecken att överstimuleringen börjar lägga sig. Är ni också oroliga för att det ska skita sig?

Grattis och välkommen! Vad fantastiskt att äntligen få ett plus på stickan!

Det är så konstigt detta med oförklarlig barnlöshet som jag och min man har. Jag har inte ens, sedan 2010, behövt fundera på att ta ett graviditetstest vid "naturliga" försök mellan IVF-omgångar. Har inte ens varit i närheten av att vara gravid. Men sedan vi började med IVF så har jag på fyra insättningar fått tre plus. (Ett barn hittills och förhoppningsvis ett till som ligger i magen nu.) Vad 17 är det då som inte gör att det funkar i vanliga fall?! Så konstigt med ett relativt bra utfall på IVF - oavsett hur det går denna gång.

Satt och läste "denna tråd" för förra gången jag var gravid och valde att bara läsa mina inlägg. Usch, vad oroad jag var hela graviditeten igenom! Ser inte fram emot all oro över minskade fosterrörelser etc om jag kommer så långt...
  • Amie77

Ja, verkligen. Har också tänkt på att det kanske har nåt med "skalet" på äggen att göra. Vi har iofs inte behövt göra ICSI (vad jag vet), men vet också att inte alla ägg blivit befruktade efter ÄP så kanske envisa äggskal helt enkelt. :)

• Amie77

Idag går jag in i vecka 6. Äntligen! Känns som att vecka 5 var en månad lång... :D Vill minnas att jag tyckte det gick så här långsamt första 12-13 veckorna förra gången också, sen rasade det på till cirka vecka 30 och sen började det kännas som att tiden var sirap igen. Men, men... Ny vecka!

• Amie77
    Sally Cinnamon skrev 2016-03-14 13:59:18 följande:

Hurra! Bultande hjärta och 11 mm skumt litet spöke på ca 7+1. 7+3 trodde jag men gyn räknade annorlunda. Whatever!! Pyret finns och lever!! <3

Åh, grattis!!

Och grattis och välkommen till AnnaGus.

Jag fick efter förvirrat samtal med min hemklinik där de påstod att FET-datum var samma dag som 2+0 den officiella beräkningen från IVF-kliniken: ändrat due date. Inte 13/11 som jag trott utan 12/11 så vips är jag på 5+1. Yay! :D Jag har också fått tid för VUL den 29/3. Hade sån förbaskad tur att de inte hade hel påskledighet som de brukar ha i vanliga fall. Phew! Så kommer att vara 7+2 då jag gör VUL.
  • Amie77

Apropå snitt så skulle jag vilja göra det denna gång. Jag har redan börjat oroa mig för förlossningen och det ger mig skuldkänslor för att jag ska "jinxa" graviditeten. Som att om det inte är hjärtslag om 2 veckor så kommer det att bero på att jag är rädd för förlossningen. Helt sjukt att tänka så, jag vet.

I alla fall har jag fött barn innan och förlossningen gick väldigt snabbt och jag hann inte få bedövning av något slag. Det kommer jag säkert inte att hinna på en eventuell förlossning 2 heller då de brukar gå snabbare. Pga att det gick så snabbt så hann min kropp aldrig vänja sig gradvis vid smärtan. Jag blev dessutom klippt och syddes i en evighet efteråt. Min man tror att de höll på i minst 45 minuter. Över huvud taget så var min förlossning helt fruktansvärd, men på papperet så förlöpte allt "normalt". Så jag hoppas verkligen att jag kan få snitt om vi kommer så långt. Men, men... de är ju hårda på sånt så det är säkert kört.

• Amie77

Grattis, Luniz!

Jag förstår din oro, men har läst många exempel på att pyret vuxit ikapp på en vecka. Svårmätt och mycket som händer den tiden - det finns alla möjligheter i världen att det enda som händer är att du fått oroa dig i onödan. (Jag har ingen egen erfarenhet av detta dock.)

• Amie77

ÄL borde vara 2+0. Annars har jag 2+0 på FET-dagen fem dagar efter ÄL. För "vanliga" människor är väl ÄL 2+0? Varför skulle det vara annorlunda för oss?

• Amie77
    Sally Cinnamon skrev 2016-03-15 12:34:14 följande:

Nä jag vet inte... Får ta det med BM sen.

Jag var med om samma sak igår nämligen. Vet inte om jag nämnde det här. Men då sa de på min kontaktklinik att 2+0 är vid ET. Fast mitt embryo är ju fem dagar gammalt då. Så jag hörde av mig till CvL där de sa att de räknade med due date 12/11 för mig vilket ger 2+0 vid ÄL. Så CvL räknar så i alla fall så jag vet inte hur kontaktkliniken tänker...
  • Amie77

Grattis, vårblomman! Hoppas verkligen att ni slipper missfall. Att t.ex. komma till VUL och inte få se hjärtslag är så jäkla sorgligt (har varit med om det själv). Jag har VUL-tid om två veckor och tänker på hur jobbigt och spännande det är dagligen...

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016