• Amie77

Höstbebisar efter IVF 2016

Pusheen skrev 2016-03-15 15:38:47 följande:

Nää fan vad surt. Kliniken ringde och sa att de hade fått en massa akuta saker som de behövde ta på måndag nästa vecka när jag skulle dit på ultraljud. De frågade mig om jag kunde byta tid och komma på tisdagen istället. Jag gick med på det för man vet ju själv hur det är med behandlingen och att man kan behöva kollas extra.

Bara surt att behöva vänta ytterligare en dag! Dock glad att det bara var en dag och inte en vecka..

Så nu har jag gnällt färdigt

Ja, så irriterande. Kom ihåg att jag (förra graviditeten) veckan innan RUL fick veta att det flyttats från vecka 19 till vecka 20. Så jäkla hemskt att behöva vänta en vecka till då man haft nedräkning...
  • Amie77

Jag kan väl tänka mig att de lär trycka på hur svårt det är att ha syskon till bebis då man snittats och utnyttja din osäkerhet kring just det. Starta tråd här och fråga hur mammor med 1-4-åriga syskon tyckt att det funkat efter snitt i stället? Jag hade inte på en till två veckor kunnat leka med ett äldre syskon efter min vaginala förlossning då jag klipptes och syddes med hur många stygn som helst. Jag grät av smärta då jag skulle resa mig ur soffor och sängar i en vecka efteråt och hade ont i ytterligare en vecka. Så det hade varit riktigt jobbigt med ett äldre syskon även efter en vanlig förlossning för mig...

Jag måste ha fått något konstigt gravsymptom då jag inte tycker jag är hungrig som vanligt längre. Jag kan vara nöjd med bara frukost och lunch och inte vilja ha mer utöver en frukt eller en macka vid 22-tiden på kvällen. Har gått ner 2 kg senaste två veckorna... Andra som haft minskad matlust som symptom? (Jag har inget illamående så det beror inte på det.)

Dessutom börjar jag bli mer och mer trött och börjar bli lite orolig för det. Runt v 10 förra graviditeten sov jag 3-4 gånger per dag och det var verkligen en handikappande trötthet. Känns som att jag är på väg dit nu igen.

• Amie77

Förstår dig, jewel! Min förra graviditet hade jag främst rosa och bruna flytningar, men ibland även blod på papperet så jag vet av egen erfarenhet att det inte behöver betyda något alls, men inte sjutton är det uppmuntrande att se det!

Skönt att bo på ett ställe där det är lätt att få privat UL. Skulle lätt lägga pengar på det också om jag bodde bättre till. Förra graviditeten passade vi på med ett privat UL då vi hälsade på kompisar i Sthlm. :)

• Amie77

Är du inne i "spökveckorna" kanske? Då symptomen sakta försvinner? Sök på det så ska du se att det är ett fenomen som kanske inte är officiellt men många verkar uppleva det. :) Kommer inte ihåg men runt v 10 eller så kanske folk brukar uppleva det.

• Amie77
    jewel skrev 2016-03-17 19:18:09 följande:
    Ja jag läste faktiskt om spökveckorna förut, får hoppas att det är det. Jag är ju glad att jag slipper illamåendet. Men det ska bli skönt att kolla up det imon på ultraljudet. Bröstvårtorna har börjat ömma igen också så jag är inte lika orolig längre. Om allt ser bra ut imon så kommer jag nog berätta på jobbet för det börjar bli svårt att dölja min mage ;)
    Ja, vad skönt att få göra UL imorgon. Efter det är det bara att andas ut (tills nästa oro slår till, haha).

Jag har fått tid för KUB-UL redan. Snabbt jobbat av min BM då jag inte ens bokat in ett första besök hos henne än utan bara ställt några frågor samt sagt att jag vill göra KUB. :) Känns nästan som att jag jinxat det genom att få den tiden innan jag ens varit på VUL för jag vet ju av egen erfarenhet att man är långt ifrån garanterad hjärtljud på tidigt VUL. :( Men, men egentligen tror jag inte på "jinx", men får såna underliga tankar ändå.
  • Amie77

Jaha, nu är det jag som är i sitsen att jag inte känner symptom. Insåg då jag duschade att jag inte hade ömma bröst längre och bröstvårtorna var inte mörka som de var för någon dag sen då jag kollade senast. Fick också en konstig känsla av att inte vara gravid längre. Nästan två veckor kvar till VUL... Gah! Och jag VET ju att symptom kan komma och gå, men hittar ingen officiell info om det. Bara massa forumtrådar. Det känns inte lugnande nog för mig. Återigen: vad gör man med sig själv egentligen?

• Amie77
    jewel skrev 2016-03-18 07:09:55 följande:
    Ja vad ska man göra med sig själv egentligen? ;) Det är nog bara att försöka slappna av så gott det går o vänta på att tiden ska gå. Jag älskade att vara gravid med dottern när väl de första 12 veckorna hade gått. Så jag ser fram emot den tiden igen!
    Ja, håller med. Mellan v 13 och 30 gick tiden fort som sjutton tyckte jag. Så att komma över först VUL-puckeln och sen v 12-puckeln så blir det om än inte "smooth sailing", så mycket lättare i alla fall.
  • Amie77

MEN jag missade en hel sida då jag svarade tidigare.

Grattis, Iskristall och jewel! Vilken fantastisk känsla!

• Amie77

Jag önskade jag hade VUL till veckan. Känner mig inte ett dugg gravid längre och det är andra eller tredje dagen nu. Visst att jag haft få symptom och jag vill INTE må illa, men de få symptom jag hade (lite ömma bröst + trötthet + konstig mättnadskänsla) hade ju gärna fått vara kvar. Eller vara borta en dag och komma tillbaka. Känns några veckor för tidigt för att det ska vara naturligt att vara utan symptom i flera dagar... :(

(Jag har dock VUL om 1½ vecka, men hade gärna snapsat påskbord, :D, med tjocka släkten om det är så att graviditeten avstannat. Nu så kommer jag att ha VUL dagen efter att vi åkt hem. Suck.)

• Amie77

Fast jag tror snarare det kan bli mer oro. Före 7+0 rekommenderas väl inte att göra VUL för man kanske inte ser hjärtslag? Har fått för mig att det är så...

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016