• Amie77

Höstbebisar efter IVF 2016

Libra1 skrev 2016-10-12 20:42:55 följande:

Jag är på förlossningen nu!!! :D

Är det på gång på riktigt nu alltså? Lycka till!! Uppdatera då du kan och orkar. :)
  • Amie77
    jewel skrev 2016-10-13 04:18:58 följande:
    Vi började faktiskt med ersättning igår kväll. Har jätteont i bröstvårtorna o det kommer knappt nån mjölk alls så jag kände att jag inte ville gå igenom samma sak som förra gången. Vad underbart det var att ge honom flaskan o se att han blev mätt!
    Vad bra att du tog det beslutet då det verkar ha varit struligt för er förra gången också. Man måste tänka på sitt mående också. Vill man kämpa på med amningen så är jag helt för det - men man måste också få välja det som passar en själv bäst.

Libra1: Så spännande!!
  • Amie77
    Libra1 skrev 2016-10-14 08:31:46 följande:

Igår den 13 okt kl 13:33 kom en liten pojke på 2800g. Vi är trötta men väldigt lyckliga. Ligger på BB och myser lite och väntar på att mannen ska komma. Han fick inte sova över så det har inte blivit så mycket sömn för mig.

Det här känns fortfarande helt overkligt!!! :D

Stort grattis! Som någon som följt din blogg länge så känns det som jag unnar er denna lycka lite extra mycket!
  • Amie77

Jag är beräknad den 12/11, men har beviljat snittdatum en bit innan dess. (Jag brukar inte vilja berätta födelsedatum etc på forum då jag vill vara så anonym som möjligt, men jag vet nu att det blir flera dagar innan 12:e.)

• Amie77
    lallallalla skrev 2016-10-16 09:50:57 följande:

Jag är ju också kvar. BF 24/10. Åtta dar kvar nu...

Min slemmis lossnade ju i tisdags. Då tyckte jag det var jättekul och spännande. Men inget har ju hänt sen dess, förutom att jag letar fler tecken än nånsin. Börjar känna nu att det hade varit bättre att inte få nån proppavgång. Jag går och lägger mig nervös och vaknar besviken. :/

Min slempropp kom igår. Idag gick jag in i vecka 37. Har inga som helst känningar om förlossning så jag tror att det är några veckor kvar (och hoppas iom snittet!). Slemproppen kan ju tillbakabildas också om jag inte missminner mig.

Förra förlossningen kom slemproppen på morgonen och bebisen på kvällen. :)
  • Amie77
    Frmid skrev 2016-10-16 16:06:12 följande:
    Märker man tydligt när slemproppen går?
    Nja, lätt att missa också.

ÄCKLIG INFO VARNING, haha: Min slempropp igår landade på, uäck, toaringen då jag reste mig. Hade lika gärna kunnat åka ner i toaletten och då hade jag aldrig märkt det.

Förra gången var det en grådaskig historia som "ramlade ur" då jag reste mig från sängen på morgonen för att gå och kissa. Hade kunnat missa den också om det hänt på toa.

Men jag tycker man märker klar skillnad mellan slemproppen och vanlig flytning dock - i alla fall har det varit så för mig som knappt har flytningar och sen dyker det upp en jättestor och slime:ig sak och sen ingenting igen.
  • Amie77

Igår hade mitt barn en galen dag i magen. Extremt mycket rörelser mellan 9 på morgonen till 22 på kvällen. Mer än fördubblat rörelsemönster. Googlade som en tok naturligtvis, men de flesta verkar vara överens om att ökade rörelser inte är ett tecken på fara. Men jag kommer hålla extra koll idag så att hon rör sig som normalt (alltså, inte som igår utan som i vanliga fall).

Tänk att man aldrig blir nöjd utan nojar oavsett om det är en förändring som sker! :D

• Amie77
    Sally Cinnamon skrev 2016-10-19 10:04:38 följande:

Amie, min var också tokig igår. Så himla stora rörelser, hela magen hoppade hit och dit. Hade inte en tanke på att det skulle vara nåt fel...bra att du kunde bekräfta :)

Hrm, finns skräckhistorier också ska jag väl då tillägga om för lite fostervatten etc... Men rent generellt så tycks de flesta säga att det enbart är minskade rörelser man behöver oroa sig för. Men alltid är det nåt att tänka på! :(:)
  • Amie77

Jag boar också. :) Tydligen 80% av alla gravida kvinnor som åker på det. Haha.

Jag har en lista av saker som ska göras innan bebisen kommer. Jag har t.ex. gjort rent skafferiet och ska göra kyl och frys. Min man har fått avloppsrengöring på sin lista samt rengöring av köksluckor och under diskbänken.

Detta utöver att fixa in bilbarnstol, sortera kläder, fixa spjälsäng etc som är direkt relaterat till bebisen.

Har dessutom blivit en "bullmorsa" och bakar tillsammans med storebror varje helg.

Helt galet är det faktiskt! :D

• Amie77

Ja, spännande i tråden! Hoppas ni som är på G snart får ert barn i famnen och inte behöver vänta och analysera så länge!

Jag hann aldrig tänka så mycket på själva processen förra gången iom att förlossningen satte igång så plötsligt och nästan två veckor innan BF. Skönt att inte behöva analysera "symptom" och fundera över förvärkar etc.

Och jag har bara cirka två veckor kvar nu till "senast leverans"-datum, :), så det känns på riktigt för mig nu också trots att jag är en av de som har sista BF-datum i tråden. 26/11 (14 dagar efter BF) blir det i alla fall INTE. Så skönt att veta det och inte behöva tänka på att det kanske är fem veckor kvar i detta läge!

Har det kommit tre barn hittills i tråden?

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016